جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۲
کد خبر: ۹۵۵۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص)
به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) کارگاه جستارهایی بر هنر معاصر با موضوع «هنر نگارگری گل و مرغ» در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه جستارهایی بر هنر معاصر همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) فردا سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه ساعت ۹ تا ۱۳ با رویکرد آموزشی «طراحی گل و مرغ و هنر مینیاتور» با حضور فاطمه کمانه مدرس تکنیک نگارگری و نقاشی تذهیب برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد و رایگان است.

نگارگری گل و مرغ ریشه در بطن ایران‌زمین دارد و به عقیده برخی قدمت آن به چهار هزار سال پیش بر می‌گردد. برخی ریشه آن را هم‌نشینی سیمرغ و درخت زندگی می‌دانند که در اساطیر ایرانی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. هنر مینیاتور گل و مرغ نیز در این نقاشی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و در حال حاضر آنچه در نقاشی‌های گل و مرغ مشاهده می‌شود، پرندگانی مانند گنجشک، هدهد و  شانه‌به‌سر هستند.

هنردوستان می‌توانند آثار خود را برای ارائه به استادان و رفع اشکالات احتمالی همراه داشته باشند. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک، فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند.

نظر شما