جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۵۵۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
آیین رونمایی کتاب «سواد رسانه‌ای و خانواده» با حضور بهزاد تیمورپور، محمد صادق افراسیابی و جمعی از فعالان سواد رسانه‌ای دوشنبه ۱۳ آذر در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،نشست فعالان سواد رسانه‌ای کشور با حضور محمد صادق افراسیابی، مدیر عامل انجمن سواد رسانه ای ایران، بهزاد تیمورپور، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، دکتر مرتضی پیری، عضو هیئت رئیسه انجمن علمی مدیریت دانش، دکتر بهاره نصیری دبیر علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، جمعی از فعالان سواد رسانه‌ای کشور و اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای انجمن سواد رسانه‌ای ایران و انجمن علمی مدیریت دانش از اولین اثر مکتوب انجمن سواد رسانه‌ای ایران رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه سواد رسانه‌ای برگزار شد، از کتاب «سواد رسانه‌ای و خانواده» نوشته معصومه نصیری به عنوان اولین اثر مکتوب انجمن سواد رسانه‌ای رونمایی شد.

در این مراسم، محمد صادق افراسیابی، مدیرعامل انجمن سواد رسانه ای ایران با ابراز امیدواری برای استمرار تالیفات در حوزه سواد رسانه ای، از آمادگی این انجمن برای حمایت از آثار مکتوب خبر داد و گفت: علیرغم تالیف ده ها کتاب در حوزه سواد رسانه ای همچنان جای تولید محتوای فاخر در حوزه سواد رسانه ای و خانواده، بسیار خالی است و کتاب درسی تفکر و سواد رسانه ای به مقوله خانواده توجه مناسبی نکرده است که کتاب تالیف شده توسط خانم نصیری میتواند مکمل مناسبی برای سایر کتب موجود در کشور باشد و باید در این حوزه گام های موثرتری برداریم.

در ادامه این مراسم معصومه نصیری، نویسنده کتاب «سواد رسانه ای و خانواده» اظهار کرد: این کتاب براساس متداول ترین سوالات والدین در حوزه سواد رسانه ای مخصوصا در حوزه شبکه های اجتماعی نگاشته شده است. خروجی بررسی بیش از 150 سوال مختلف که براساس دوره های برگزار شده در مدارس مختلف تهران از سوی والدین مقاطع مختلف تحصیلی مطرح شده بود، کتاب «سواد رسانه ای و خانواده» شده است.

وی ادامه داد: همانطور که می دانیم خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی که فرد در آن حضور دارد، می تواند نقشی حیاتی در راستای هوشمندسازی اعضایش ایفا کند و توانمندسازی و در عین حال پیشگیری از بسیاری از مخاطرات دنیای رسانه ای شده امروز، باید از نهاد خانواده صورت گیرد.

در ادامه این نشست، پنج کارگروه انجمن سواد رسانه ای ایران با معرفی دبیران این کارگروه ها تشکیل و احکام دبیران توسط مدیرعامل انجمن سواد رسانه ای ایران و اعضای هیئت مدیره به آنها اعطاء شد.

محمد صادق افراسیابی با اشاره به روند شکل گیری کارگروه های انجمن سواد رسانه ای، اظهار کرد: بر اساس تصمیم مصوب هیئت مدیره انجمن با نظر خواهی که در میان اعضای انجمن انجام شد به ضرورت تشکیل ۲۲ کارگروه تخصصی در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی رسیدیم که در مرحله نخست بر اساس اولویتهای کاری 5 کارگروه و ۲ گروه تخصصی را تشکیل دادیم. همچنین انجمن علمی مدیریت دانش هم ۷ کارگروه علمی در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی تشکیل داده است تا از نظر علمی از کارگروه های انجمن سواد رسانه ای ایران حمایت کند و از امروز شاهد فعالیت این گروه ها و کارگروه های تخصصی خواهیم بود.

نظر شما