جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۰
کد خبر: ۹۵۵۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
همزمان با میلاد با سعادت پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) بیش از ۳۰۰ هنرمند و استاد خوشنویس از سراسر کشور جمله آسمانی «صلوات» را مشق کردند.
سومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» برگزار شد
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد (ص) سومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» در روز ۱۴ آذر ماه با شرکت بیش از ۳۰۰ هنرمند و استاد خوشنویس از سراسر کشور و با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری و مدیران این سازمان در فرهنگسرای بهاران برگزار شد.

همایش خوشنویسی «مشق صلوات» از ساعت ۱۴ روز ۱۴ آذرماه میزبان هنرمندان بود که ایشان پس از ثبت نام خود در فضایی با طنین موسیقی زنده و دلنشین با انواع رشته‌های خوشنویسی یعنی نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشی خط و...  به مشق صلوات پرداختند.

صلاحی پس از بازدید از فعالیت هنرمندان و گپ و گفتی با ایشان ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) گفت: صلوات بزرگ‌ترین ذکر خدا برای بزرگ‌ترین مخلوق عالم است که امروز با بهترین روش که خوشنویسی و نوشتن هنرمندانه است کتابت می‌شود. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های سال ۹۶ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

وی افزود: خوشبختانه کیفیت این برنامه هر سال نسبت به سال پیش افزایش می‌یابد. اینکه فرهنگسرای بهاران توانسته این تعداد از هنرمندان را از سراسر تهران و سراسر ایران دور هم جمع کند باعث خرسندی است به طوری که همه صندلی‌ها پرشده و عده‌ای روی زمین نشسته‌اند و کار انجام می‌دهند. به همه همکاران در این منطقه و آقای تقی نژاد خدا قوت می گویم.

سومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» برگزار شد
در ادامه نیز مهدی تقی نژاد رییس فرهنگسرای بهاران درباره سومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» بیان کرد: امروز بیش از ۳۰۰ هنرمند خوشنویس از همه سطوح خوشنویسی از سراسر کشور گرد هم آمده‌اند که استادان برجسته‌ای همچون استاد کیخسرو خروش و استاد صمدی نیز در بین ایشان حضور دارند.

تقی نژاد درباره برگزاری همایش خوشنویسی «مشق صلوات» گفت: ذکر صلوات بالاترین ذکر و بالاترین دعاست. این ذکر برای توسعه فرهنگ خوشنویسی بسیار یاری کننده است. این ذکر از جمله اذکاری است که نوشتن آن حتی برای استادان خوشنویسی هم سخت است و افراد کمتری نسبت به نوشتن آن علاقه نشان می‌دهند. اما این همایش کمک می‌کند تا افراد با میل و رغبتی بیشتر بیایند و مشق صلوات کنند و از این نوشتن لذت ببرند. این ذکر فقط ۴ کلمه دارد از این رو نمی‌توان ترکیبات آن را خیلی متنوع کرد. پس باید قوت خط هنرمند به قدری بالا باشد تا جذابیت اثر را منتقل کند.

وی نسبت به تفاوت این دوره از همایش نسبت به دوره های پیشین ابراز کرد: در طول این دوره ها تجربه هنرمندان بیشتر شده و قوت قلب پیدا کرده اند. تبلیغات و اطلاع رسانی نیز وسیع تر و گسترده تر شکل گرفت و هنرمندان بیشتری شرکت کردند. همچنین تجربه ما نیز در برگزاری برنامه بیشتر شده است. وقتی همه اینها دست به دست هم می دهند اتفاق بهتری می افتد. 

رییس فرهنگسرای بهاران افزود: سرانجام این آثار به نمایش درخواهد آمد و بهترین ها نیز به چاپ خواهد رسید. از نکات قابل توجه این همایش این است که به تمامی شرکت کنندگان به پاس حضورشان جایزه تعلق خواهد گرفت. به برگزیدگان هم جایزه ویژه خواهیم داد و استادان نیز جایزه خواهند گرفت.

به گفته رییس فرهنگسرای بهاران آیین اختتامیه این همایش در ماه آینده برگزار خواهد شد.
نظر شما