پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۴
کد خبر: ۹۵۵۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
همزمان با سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)
«گنجینه شهدا» شامل مجموعه آثار و خاطرات شهدا، طی مراسمی همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در خانه موزه شهیدان اقبالی افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «گنجینه شهدا» شامل مجموعه آثار و خاطرات شهدا، طی مراسمی همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه با حضور محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ به همراه معاونان در کنار مادر شهیدان مصطفی و حمیدرضا اقبالی و مادر الهه احمدی قهرمان تیراندازی بانوان در خانه موزه شهیدان اقبالی افتتاح شد.

تجلیل از مادر شهیدان اقبالی و اهدای لوح تقدیر به مادر الهه احمدی قهرمان کشورمان که تنها نماینده مسابقات فینال فینالیست‌های جام‌های جهانی سال ۲۰۱۵ رشته تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان بود به عنوان مشارکت‌کننده مالی راه‌اندازی «گنجینه شهدا» بخش‌های دیگر این مراسم بود. 

خانه موزه شهیدان اقبالی با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی شهروندان با سیره شهدا به همت شهرداری و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و مساعدت خانواده معظم شهیدان مصطفی و حمیدرضا اقبالی در خردادماه ۱۳۹۰ راه‌اندازی شده است. شهید مصطفی اقبالی در سال ۱۳۶۹ و در ۲۸ سالگی در کردستان آسمانی شد و برادرش حمیدرضا در سال ۱۳۷۲ و در ماجرای درگیری با دموکرات‌ها در سردشت به شهادت رسید. وی به هنگام شهادت ۱۹ سال داشت.

این خانه موزه علاوه بر بخش «گنجینه شهدا» که در طبقه سوم قرار دارد و شامل زندگی‌نامه‌ها، عکس‌ها و مکتوبات آنها، دفترچه خاطرات، وصیت‌نامه، کیف پول، تربت پاک کربلا، قرآن اهدایی و لباس رزم شهیدان اقبالی است، دارای بخش‌هایی مانند دارالقرآن کریم، اتاق نمایش، نمازخانه، قرائت‌خانه و مخزن کتاب و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی است.

علاقه‌مندان و خانواده معظم شهدا برای بازدید و یا سپردن اشیاء مربوط به شهدا می‌توانند به نشانی بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ خانی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.


نظر شما