پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۹
کد خبر: ۹۵۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار می‌کند
کانون ادبی «بانوی فرهنگ» در سومین دورهمی کتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی، رمان «مسافر جمعه» اثر سمیه عالمی را نقد و بررسی می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون ادبی «بانوی فرهنگ» در سومین دورهمی کتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه ساعت ۱۵، رمان «مسافر جمعه» اثر سمیه عالمی را نقد و بررسی می‌کند. این رمان با حضور منیژه آرمین، نویسنده، منتقد و داور جایزه جلال آل احمد نقد و بررسی می‌شود و سارا عرفانی کارشناس-مجری این نشست خواهد بود.

«مسافر جمعه» یک عاشقانه سیاسی تاریخی است و داستان پسری را روایت می‌کند که اهل یکی از روستاهای سبزوار است و پدرش را مدت‌ها پیش از دست داده و حالا تصمیم گرفته به خواستگاری دختری برود. حال و هوای این رمان در دوره اصلاحات ارضی و سال‌های ۴۱ و ۴۲ می‌گذرد و اطلاعات تاریخی که نویسنده به مخاطب می‌دهد، کاملاً غیرمستقیم و به دور از شعارزدگی است.

کانون ادبی «بانوی فرهنگ» از علاقه‌مندان به نویسندگی و ادبیات دعوت می‌کند در این نشست حضور یابند و در صورت تمایل، عضو این کانون شوند. فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.

نظر شما