پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۵
کد خبر: ۹۵۶۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
مادر شهیدان میرصانعی در برنامه ستارگان پرفروغ منطقه ۱۰
رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در برنامه «ستارگان پرفروغ» این هفته با مادر و خواهر شهیدان والامقام سید امیر و سید رحیم میرصانعی دیدار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در برنامه «ستارگان پرفروغ» این هفته روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه با مادر و خواهر شهیدان والامقام سید امیر و سید رحیم میرصانعی دیدار کرد. 

در این دیدار که به منظور گرامی‌داشت یاد شهدا و ارج نهادن به مقام خانواده شهدا در خانه شهیدان میرصانعی برگزار شد، محمدرضا جمالی رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری و محمد سعادت رییس فرهنگ‌سرای رضوان به همراه مدیران و معاونان مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ حضور داشتند.

در این دیدار مادر شهیدان سید امیر و سید رحیم میرصانعی درباره فرزندانش گفت: خداوند به من پنج پسر و دو دختر عطا کرد. فرزندان شهیدم سید امیر و سید رحیم در دوران جنگ تحمیلی به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل رفتند و با خون پاک خود نهال انقلاب را آبیاری کردند. یک یادگار دوران جنگ هم دارم. فرزند دیگرم سید رحمان که او هم سند زنده آن دوران است. سید امیر ۱۶ ساله بود که از مدرسه به جبهه رفت. هنوز اشک چشم و صدای گریه‌اش را حس می‌کنم. آن قدر گریه کرد تا من رضایت‌نامه اعزامش را امضا کنم. من هم رضایت دادم. او عبادت را خیلی دوست داشت و نماز و روزه‌اش هرگز ترک نمی‌شد.

وی ادامه داد: در خواب دیدم به حیاط خانه رفتم و نشسته بودم. به ستاره‌ها و درخت‌ها گفتم که به من شهادت بدهید امیرم شهید شده است. احساس می‌کردم درختان و آسمان به گونه‌ای دیگر شده‌اند و در برابرم تعظیم می‌کنند. دنیا به گونه‌ای عوض شده بود و من به مقامی رسیده بودم که همه کائنات در برابر من تعظیم می‌کردند. به ناگاه از خواب پریدم و صبح روز بعد خوابم را برای دخترم و دیگر اقوام تعریف کردم، ولی کسی باورم نکرد. تا آن روز خبر شهادت سید امیر به گوشم رسید.

خواهر در ادامه صحبت‌های مادر گفت: آن شبی که امیر به شهادت رسیده بود مادرم در خواب دیده بود که امیر شهید شده است. یک هفته بعد خبر شهادت برادرم را برای ما آوردند. او با آن سن و سال کم، در جبهه آرپیجی‌زن بود. سید امیر بر اثر اصابت خمپاره که منجر به قطع دو پای او شد، در تنگه چزابه شهید شد و پیکر مطهرش را پنج ماه بعد از شهادت آوردند. ابتدای  پاییز سال ۱۳۶۰ به جبهه رفت و ۱۲ اسفند ماه ۱۳۶۰ به شهادت رسید. شهادت او برایم خیلی سخت بود. وقتی پیکرش را دیدم دو دست و دو پا نداشت و به همین خاطر اجازه ندادیم مادرم پیکر او را از نزدیک ببیند.

مادر در ادامه صحبت‌های این خواهر شهید گفت: وقتی به من خبر دادند که پیکر سید امیر برای تشییع جنازه آماده است، سر از پا نمی‌شناختم. انتظار به سر آمده بود و من می‌توانستم یک بار دیگر روی فرزندم را ببینم اما چه بگویم. نگذاشتند یک بار دیگر او را در آغوش بگیرم و با او وداع کنم. برادرانش اجازه ندادند و تا من رسیدم، فرزندم در آرامگاه ابدی خود جای گرفته بود.

گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «تلطف و احوالپرسی خانواده شهدا» از اهداف برنامه «ستارگان پرفروغ» است که هر هفته سه‌شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند به نشانی بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ‌خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.


نظر شما