جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۰
کد خبر: ۹۵۶۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی از لزوم برگزاری جشنواره «فرهنگ رسانه و هم‌آپارتمانی» گفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی درباره لزوم برگزاری نخستین جشنواره فرهنگ رسانه و هم‌آپارتمانی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما به عنوان نهادهای فرهنگی، توجه و تلاش برای حل معضلات شهری است. معضلات آپارتمانی نیز یکی از مهم‌ترین معضلات شهری است که بهانه اصلی ما برای برگزاری این جشنواره بود.

وی تاکید کرد: نزدیک به ۸۰ درصد مردم کلانشهر تهران در آپارتمان زندگی می‌کنند و بیش از ۱۲ ساعت از زندگی خود را با یکدیگر سر می‌کنند، به همین دلیل مباحث ترویجی و فرهنگ‌سازی می‌تواند روی کیفیت زندگی مردم تاثیرگذار باشد. طی تحقیقات انجام‌شده، آگاهی مردم نسبت به حقوق «هم‌آپارتمانی» کمتر از ۵ درصد است و همین موضوع منجر به تعارضات فراوانی در زندگی مردم کلان‌شهر تهران شده است.

رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی ادامه داد: با توجه به مشاوران خوبی که از ابتدا در کنار این جشنواره قرار گرفتند همچون بانک مسکن، ویراستاران کشور، پایگاه اطلاع‌رسانی مباشر و اتحادیه مشاوران املاک تهران این سه محور کلی برای نخستین دوره جشنواره انتخاب شد.

تیمورپور درباره موضوعات مختلف جشنواره گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در محورهای عکس، ویدیو و کلیپ و نامه و دلنوشته به هم‌آپارتمانی با موضوعاتی همچون حل معضلات هم‌آپارتمانی، هنجارها و ناهنجاری‌های آپارتمان‌نشینی، نمای ساختمان، خلاقیت در ساختمان، لابی، شیرینگ اینترنت و... آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره بفرستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری این دست جشنواره‌ها، مطالبه گری در مردم افزایش یابد و به تبع آن شاهد توسعه فرهنگ آپارتمان‌نشینی در میان مردم تهران باشیم.

نخستین جشنواره «فرهنگ رسانه و هم‌آپارتمانی» آذر و دی ۱۳۹۶ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
نظر شما