جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۱
کد خبر: ۹۵۶۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
آیین نکوداشت استاد هادی شفائیه، پدر عکاسی نوین و بنیان‌گذار عکاسی آکادمیک در ایران، روز یکشنبه ۲۶ آذرماه در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین نکوداشت استاد «هادی شفائیه» به پاس قدردانی از یک عمر فعالیت وی در عرصه هنر عکاسی و با دعوت از استادان این حوزه، با مشارکت انجمن عکاسان نگاه و فرهنگ‌سرای فردوس روز یکشنبه ۲۶ آذرماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.
 
استاد شفائیه در سال ۱۳۱۲ برای نخستین بار عکاسی، چاپ و ظهور عکس را تجربه کرد و در سال ۱۳۲۰ برای نخستین بار در یک مسابقه عکاسی که انجمن فرهنگی ایران و فرانسه ترتیب داده بود، شرکت کرد و برنده نخست مسابقه شد و در فروردین‌ماه سال ۱۳۳۴ با افتتاح استودیوی هادی رسماً و به‌طور حرفه‌ای عکاسی را آغاز و تابستان همان سال نخستین کلاس عکاسی ایران را برگزار کرد.

وی که به‌عنوان طراح و پایه‌گذار رشته عکاسی در دانشگاه‌های ایران شناخته می‌شود، در سال ۱۳۴۹ مدیر گروه و رییس دپارتمان عکاسی در پردیس هنر در دانشگاه تهران شد. اگر چه فعالیت‌های عکاسی شفائیه گونه‌های مختلف این هنر را در برمی‌گیرد، اما شهرتش بیشتر به خاطر پرتره‌هایی است که از بزرگان ادب و هنر ایران‌زمین خلق کرده است.

در این مراسم نکوداشت که از هفت دهه فعالیت هادی شفائیه قدردانی می‌شود، به زندگی، آثار و سوابق هنری وی پرداخته خواهد شد. از جمله سخنرانان این مراسم به دعوت انجمن عکاسان نگاه، می‌توان به کرامت منظوری، پیشکسوت عرصه عکاسی اشاره کرد و در بخش دیگری از این آیین، منتخبی از آثار عکاسی استاد شفائیه به نمایش درخواهد آمد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این آیین نکوداشت می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در تهران، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ (گالری پردیسان) تماس بگیرند.
نظر شما