جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۶
کد خبر: ۹۵۶۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ با اشاره به برگزاری برنامه «ملاقات با یک نویسنده» بر نقش کتابخانه‌ها بر آموزش موثر و کارآمد تاکید کرد.
کتابخانه های عمومی فرصتی برای آموزش موثر و کارآمدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه « ملاقات با یک نویسنده» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی و ایجاد انگیزه بیشتر در کودکان و نوجوانان به منظور مطالعه کتاب و بهره‌مندی از کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

سعید رنجبریان، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و رییس فرهنگ‌سرای مهر هدف از برگزاری این برنامه را ایجاد انگیزه بیشتر در کودکان و نوجوانان به منظور بهره‌مندی از منابع مطالعاتی و امکانات کتابخانه‌های عمومی دانست.

وی افزود: منابع مطالعاتی و امکانات خوبی در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای کودکان و نوجوانان ایجاد شده است، لازم است تا شرایط را برای حضور حداکثری این قشر نیازمند آگاهی و مطالعه در این مراکز ایجاد کرد. 

رنجبریان بیان کرد: کتاب خواندن سبب افزایش انواع سواد از جمله سوادهای عاطفی، ارتباطی، رسانه‌ای و آموزشی در کودک و نوجوان می‌شود. 

وی گفت: بسیاری از آنچه که کودک با مطالعه شخصی و براساس علاقه‌اش از کتاب‌ها می‌آموزد، در مدرسه نمی آموزد. رییس فرهنگ‌سرای مهر کتابخانه‌های عمومی را مکان هایی دانست که امکان آموزش موثر و کارآمد را در طلایی ترین دوران زندگی فرد ایجاد می کند. 

کتابخانه‌های عمومی خانه دوم همگی
همچنین جمال‌الدین اکرمی، نویسنده، تصویرگر و پژوهشگر ادبیات کودک در این‌باره گفت: کتابخانه‌های عمومی خانه دوم همه ماست، جایی برای گذراندن اوقات فراغت، درس خواندن و کتاب خواندن است. اکرمی اظهار امیدواری کرد تا کودکان و نوجوانان هرگز از خانه دوم و دنیای گسترده کتابخانه‌های عمومی فاصله نگیرند. 

اکرمی گفت: هرگز نباید از این دوست همیشگی فاصله بگیریم و لذت کتاب خواندن را از خودمان نگیریم، زیرا با کتاب هیچ وقت ما تنها نیستیم. این نویسنده نام آشنای ادبیات کودک افزود: کتاب دوستی است که هرچند خاموش است. اما وقتی بال هایش را باز می‌کند ما را به دنیای شگفت انگیز خیال و واقعیت می برد. دوستی که جهان گذشته و امروز را به ما نشان می‌دهد، ما را از مرزهای جغرافیایی دور و نزدیک عبور می‌دهد و ما را با شگفتی‌های طبیعت آشنا می‌کند و دنیای چهار فصلی را به سراغ ما می آورد که سرشار از احساس و گفت وگو است. 

وی افزود: کتاب دلتنگی‌های ما را کنار می‌زند و قهرمان‌های واقعی و خیال انگیز را به لحظه‌های تنهایی ما می آورد. کتاب خواندن سبب تقویت حافظه می‌شود. 

اکرمی درباره اهمیت مطالعه انواع کتاب برای کودکان گفت: کتاب‌های تصویری بچه ها را با دنیای رنگی اطراف ما آشنا می کند و رمان، نوجوان ها را به دنیای تودرتویی می برد که سرشار از خیال و باور پذیری است. 

از جمله زمینه های کاری جمال الدین اکرمی می‌توان به نگارش شعر، قصه، رمان، ترجمه و تصويرگري كتاب‌هاي كودكان، مدرس نقاشي و هنر كودك، كانون پرورش، آموزش و پرورش، پژوهش در زمينه‌ي تصويرگري كتاب‌های كودكان و نوجوانان اشاره کرد. 

وی دارای مدرک تحصیلی‌ کارشناسی کارتو‌گرافی (دانشگاه تهران) و کارشناسی ارشد افتخاری در رشته‌ ادبیات داستانی است.

ویژه برنامه ملاقات با جمال الدین اکرمی یکشنه۲۶ آذر ماه از ساعت۱۰ تا ۱۲در کتابخانه فرهنگ‌سرای مهر برگزار می‌شود. 

حضور برای عموم در این برنامه آزاد است. علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر و حضور در این برنامه می‌توانند با شماره تلفن 55035600 تماس بگیرند.
نظر شما