پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۴
کد خبر: ۹۵۶۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
به همت باشگاه موسیقی فرهنگ‌سرای ارسباران؛
کنسرت «از قونيه تا بلخ از تهران تا كراكف» به همت باشگاه موسيقی ارسباران دوشنبه ٢٧ آذر ساعت ۲۰ در فرهنگ‌سرای ارسباران روی صحنه می‌رود.
موسيقي شعر مولانا «از ايران تا لهستان» طنين انداز می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کنسرت «از قونيه تا بلخ از تهران تا كراكف» بر اساس آلبوم مولاناجان با آواز صادق شيخ زاده و موسيقي سياوش عبدی با همراهی ماريوش كلوح از كشور لهستان شهر كراكف (خواننده اپرا، نوازنده سه تار و تنبور و آهنگساز ) دوشنبه ٢٧ آذر ساعت ۲۰ در فرهنگ‌سرای ارسباران اجرا می‌شود.

ماريوش كلوح كه پیش از اين انتشار آلبوم قلب‌ها را در ايران و لهستان برعهده داشته است، صادق شيخ زاده را در اجرای قطعاتی از آلبوم مولاناجان با موسيقی سياوش عبدی همراهی مي‌كند؛ اين خواننده و آهنگساز لهستانی قطعاتی از ساخته‌های آلبوم قلب‌ها را نيز اجرا می‌کند.
 
 آلبوم مولانا جان سومين آلبوم موسيقی صادق شيخ زاده (خواننده آواز اصيل ايراني) و نخستين آلبوم سياوش عبدی (آهنگساز و نوازنده تنبک) به اهتمام محمد ذوالنوری براساس اشعار مولانا شهريور سال جاری همراه با كنسرتی در فرهنگ‌سرای نياوران رونمايی و اجرا شد.
 
«از قونیه تا بلخ از تهران تاکراکف» با ۱۴ قطعه در فضای موسيقی مقامي تنبور ، فواصل نوا، شور و افشاري با هنرنمایی دو خواننده ايراني و لهستاني بر روي اشعار مولانا اجرا می‌شود.

ویژگی متفاوت اين دو اجرای توامان تفاوت برداشت اقليم‌های متفاوت از سروده‌های مولانای رومی است. 

ماريوش كلوح نوازنده سه تار، تنبور با آواز صادق شيخ زاده، سياوش عبدی موسيقي و نوازندگی تنبك، بهنوش كاظم زاده؛ كمانچه، كيارش بيات؛ تار ، سجاد سقايی؛ عود و مريم شهرياری؛ دف نوازندگان کنسرت «بلخ تا قونيه از تهران تا كراكف» را تشکیل می‌دهند.
                            
علاقه‌مندان برای حضور دراین برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند یا با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند.                                                                                                                               

نظر شما