شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۹
کد خبر: ۹۵۶۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
دبیر نخستین جشنواره فرهنگ، رسانه و هم‌آپارتمانی:
دبیر نخستین جشنواره فرهنگ رسانه و هم‌آپارتمانی با تاکید بر اینکه شهروندان تصور درستی از حقوق خود در برابر هم‌آپارتمانی‌هایشان ندارند، گفت: ما از یک فرهنگ سنتی، وارد یک فرهنگ مدرن شده‌ایم اما اصرار داریم همان نوع رفتار خودمان را حفظ کنیم که این موضوع ما را دچار مشکلات عمده‌ای کرده است که شاید مهم‌ترین آن احساس عدم امنیت در آپارتمان‌هاست.
شهروندان تصوری درستی از حقوق خود در برابر هم‌آپارتمانی‌هایشان ندارندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وحید سرحسابی موسس و بنیان‌گذار مجموعه مباشر، مجموعه‌ای سه ضلعی حقوقی، اجتماعی و مدیریتی مسکن و دبیر برگزاری «جشنواره فرهنگ رسانه و هم آپارتمانی» درباره ایده اصلی برگزاری این جشنواره گفت: از زمانی که موسسه مباشر را پایه گذاری کردیم، به روشنی دریافتیم که عمده مخاطبان ما تصور درستی از حقوق خود در برابر هم آپارتمانی‌ها و همسایه‌هایشان ندارند و این عدم آگاهی منجر به مشکلات بسیاری برای آنها شده است. این اتفاق ما را به برگزاری کلاس‌هایی در سرای محلات تشویق کرد.

وی افزود: وقتی استقبال مخاطبان را دیدم، کار خود را ارتقا دادیم و این بار این کلاس‌های آموزشی را در فرهنگ‌سراها دنبال کردیم به ویژه اینکه عقیده داشتیم، نهادهای اجتماعی چون شهرداری باید نقش پررنگی در این فرهنگ‌سازی داشته باشد. آشنایی ما با فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی و تکیه بر این حقیقت که زبان رسانه، زبانِ فرهنگ و فرهنگ‌سازی است، ایده اولیه ما برای برگزاری این جشنواره بود.

سرحسابی درباره بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: در ابتدا ما بخش‌ها مختلف و متفاوتی را برای این جشنواره در نظر گرفته بودیم، اما به این نتیجه رسیدیم که قدم اول را با بخش‌هایی آغاز کنیم که برای مخاطب عام جذاب‌تر و ممکن است. به همین دلیل نخستین جشنواره «فرهنگ رسانه و هم آپارتمانی» در سه رشته فیلم کوتاه موبایلی، عکس و نامه‌ای به همسایه میزبان آثار علاقه‌مندان است.

دبیر برگزاری جشنواره در پایان بیان کرد: امیدواریم کاری که شروع کرده‌ایم به زودی تبدیل به یک جشنواره بزرگ و فراشهری شود. به این دلیل که مردم ما نیازمند این فرهنگ‌سازی هستند؛ ما از یک فرهنگ سنتی، وارد یک فرهنگ مدرن شده‌ایم اما اصرار داریم همان نوع رفتار خودمان را حفظ کنیم که این موضوع ما را دچار مشکلات عمده‌ای کرده است که شاید مهم‌ترین آن احساس عدم امنیت در آپارتمان‌هاست.  

«نخستین جشنواره فرهنگ رسانه و هم‌آپارتمانی» آذر و دی ماه ۱۳۹۶ از سوی فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با مشارکت بانک مسکن، اتحادیه مشاورین املاک تهران، موسسه مباشر و موسسه ویراستاران برگزار می‌شود.
نظر شما