شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۹
کد خبر: ۹۵۶۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری منتظران منجی بیان کرد: جنگ سخت مربوط به میدان‌های جغرافیایی است، جنگ نیمه سخت در میدان‌های سیاسی و امنیتی صورت می‌گیرد و در جنگ نرم با میدان فرهنگی روبه‌رو هستیم.
همایش دشمنی نرم در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد شجاعی از استادان اخلاق و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری منتظران منجی در خصوص دشمنی نرم به بیان آغاز شکل گیری دشمنی ها و تقسیم بندی انسان ها به دو دسته مؤمن و فاسق پرداخت و بیان کرد: نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملّت؛ این که افراد مؤثّر را، افرادی که می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان، سمت مورد نظر یعنی تغییر باورها، تغییر آرمان‌ها، تغییر نگاه‌‌ها، تغییر سبک زندگی چه از طریق سلاح بیولوژیکی و چه از طریق سلاح نظامی؛ کاری کنند که شما همان‌ جوری نگاه کنی به مسئله، همان‌ جوری تشخیص بدهی که آن ها تشخیص می‌دهند؛ در نتیجه همان چیزی را بخواهی که او می‌خواهد.
 
محمد شجاعی با بیان این مطلب گفت: راه اساسی مقابله با دشمنی اصلاح سبک زندگی در نظام خانوادگی و اجتماعی است، به این ترتیب که اول ازدواج‌ها و تربیت‌ها را سامان دهیم و بعد روی مواردی همچون سلامت و زیبایی، هوش، عقل، اخلاق و معنویت از سنین کودکی کار کنیم.

مدیر عامل این مؤسسه فرهنگی ادامه داد: از رسول اکرم نقل شده است که خداوند عمر دنیا را ۱۰۰ هزار سال قرار داده که ۲۰ هزار سال آن در سیطره دشمنان و ۸۰ هزار سال آن تحت حکومت محمد و آل محمد است که از زمان حضرت آدم تا به امروز دشمنان قدرت را در دست داشتند و اکنون زمان پیچ تاریخی و حکومت حجت خدا فرا رسیده است که مسیر حاکمیت تغییر کند. 

 مسعود بسیطی کارشناس ادیان و فرق بر اساس روایت امیر مومنان علی (ع) که فرمودند هرگز نمی‌توانید راه رشد را بیابید، مگر آنکه راه انحراف را هم نشان دهید به بیان معرفی مکاتب عرفانی نو ظهور پرداخت و بیان کرد: برخی از فرقه‌های عرفانی کاذب از جمله فرقه‌های شیطان پرستی، فرقه‌های منتسب به یهودیت و مسیحیت، فرقه های منتسب به شیعه (بابیت و بهائیت)، فرقه‌های منتسب به اسلام(طالبان و داعش)، عرفان حلقه، عرفان شرقی، عرفان غربی، اومانیستی، فرقه‌های من درآوردی التقاطی و... تلاش می‌کنند تا به تفکر آموزه‌های پرزرق و برق معروف به عرفان‌های نو پدید مدرن در بین جوانان بپردازند.

وی با بیان قسمتی از وصیت نامه سیاسی امام (ره) مبنی بر انحراف مسلمین از زمانی آغاز شد که وصیت رسول الله را به عنوان مراجعه به عترت و اهل بیت پشت سر گذاشتند افزود: بازگشت به قرآن و عترت راه حل مصائب کنونی جهان اسلام است.

وی راه حل نجات از فتنه های آخرالزمان را در قالب حدیثی از امام حسن عسگری بیان کرد که فرمودند: دو دسته در زمان غیبت فرزندم از فتنه ها در امان می‌مانند:

1.کسانی که خدا آن ها را در اعتقاد به امامت حضرت حجت ثابت قدم می‌کند.

2.کسانی که خداوند توفیق دعا بر تعجیل فرج و ظهور حضرت حجت عج را نصیب آن ها  می کند.

علیرضا پورمسعود در همایش دشمنی نرم با اشاره به لزوم ارتقا سواد رسانه‌‌ای افراد در جامعه گفت: افزایش سواد رسانه‌ای مهم‌ ترین ضرورت در مقابله با جنگ نرم است.

این کارشناس علوم سیاسی با بیان نقش موریانه های فرهنگی داخلی بیان کرد: الگوهای عملی کودکان ما، امروزه به شخصیت‌های انیمیشن ها گرویده و باید مراقب این رفتارها باشیم چراکه تغییر الگوهای رفتاری، فرایندی مستمر و مداوم است که برای مقابله با آن نیز باید به صورت مستمر عمل شود.

استاد موسسه پژوهشی یاسین عصر گفت: شبکه های اجتماعی دارای فرصت ها و محدودیت هایی هستند، لذا باید ضمن استفاده از آن راهکارهای کنترل و مقابله با آسیب‌های آن را معرفی کرد.

وی افزود: ساخت شبکه های اجتماعی داخلی کارآمد، خلق برنامه و ایده، آموزش مبانی اعتقادی و مذهبی با خوشرویی و خوش اخلاقی، مخاطب شناسی، توجه به ویژگی‌ های رفتاری و شخصیتی افراد، یادگیری زبان هر نسل، استفاده از تصویر، فیلم و ابزار جذاب در ارائه آموزش‌ها، تنبیه و تشویق به موقع، رفاقت با دانش آموزان در عین حفظ حریم، هدایت فکری و تربیتی دانش آموزان، ریشه ‌یابی تاریخی و منطبق سازی وقایع با زمان و قرآن، تخصیص زمان استفاده مشخص از تلفن همراه، رایانه و استفاده از رسانه متناسب با سن فرزندان راهکارهای عملی برای مسئولان، معلمان و والدین است. 
نظر شما