جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۴
کد خبر: ۹۵۶۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
حسین حقیقی خواننده قطعه «هزار سال» که همزمان با سالروز آغاز ولایت امام عصر (عج) توسط فرهنگ‌سرای اندیشه تولید شده است، گفت: با رویکرد انقلابی و مذهبی می‌توان اثر عاشقانه ساخت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسین حقیقی خواننده قطعه «هزار سال» که همزمان با سالروز آغاز ولایت امام عصر (عج) با ترانه‌ای از علی فردوسی توسط فرهنگ‌سرای اندیشه تولید و با استقبال بسیار روبه‌رو شده است، گفت: واکنش‌ها نسبت به این قطعه متفاوت بود، ولی مخاطبان اصلی این کار را عاشقانه امام زمانی می‌دانستند. من به همراه تولیدکنندگان دیگر اثر اصرار داشتیم این قطعه با عنوان عاشقانه انتظار تعریف شود که البته عده‌ای با این رویکرد مخالفت کردند و ترجیح دادند جامعه در خصوص موضوع این قطعه بیشتر درگیر شود و از این رو نام این اثر به هزار سال تبدیل شد.

وی در ادامه درباره نحوه شکل‌گیری ترانه هزار سال اظهار کرد: در مواجهه اول با این اثر ابهاماتی دیده می‌شود. هدف علی فردوسی ترانه‌سرای این قطعه این بوده که در ترانه از عبارات دعای ندبه استفاده شود، به همین دلیل بسیاری از عبارات شاعرانه از زبان امام معصوم نقل شد.

وی درباره نوع نگاه مذهبی و انقلابی در آثار خود عنوان کرد: دغدغه من از ابتدا که وارد عرصه موسیقی شدم همین موضوعات بود و تمایل دیگری به جز این نداشتم. با این نوع نگاه حتی می‌شود کار عاشقانه و اجتماعی هم تولید کرد که در آن سبک زندگی ایرانی اسلامی را به تصویر بکشد. مهم نوع تفکر پشت پرده یک اثر و زاویه نگاه هنرمندان به موضوعات است.

این خواننده با اشاره به صحنه‌هایی که در این نماهنگ دیده می‌شود، گفت: سعی شده در تصاویر به کار رفته در نماهنگ، انتظار یک اقدام ایستا به معنای مقاومت کردن نشان داده شود و این آموزه‌ها در فرهنگ انقلاب از امام راحل نشأت گرفته و به همین دلیل است که از دریچه‌ای وارد تصویر امام می‌شویم و به سمت انتظار می‌رویم. در این ترانه برعکس سایر آثار موسیقیایی به علت کمبود وقت و به دلیل اینکه قصد داشتیم ملودی قوی‌تر از شعر باشد، ابتدا ملودی ساخته شد و سپس ترانه آن گفته شد. در ترانه نیز سعی شده روی کلیدواژه‌هایی چون شب و روز شمردن برای انتظار امام زمان (ع) تمرکز بیشتری داشته باشیم.

برای دانلود قطعه هزار سال اینجا کلیک کنید. 

نظر شما