چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۶
کد خبر: ۹۵۶۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
هشتمین جشنواره اقوام ایرانی با برپایی ۶۰ غرفه و ۴ تخته چادر از عشایر کشور به معرفی جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقوام ایرانی اختصاص دارد.
هشتمین جشنواره زمستانه اقوام ایرانی در فرهنگ‌سرای بهمن
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ هشتمین جشنواره اقوام ایرانی به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۶ با همکاری شرکت کوچ ایل قشقایی برپاشده و همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

در این جشنواره فرهنگی و هنری انواع سوغات و صنایع دستی از ۲۱ استان کشور در ۶۰ غرفه از تولید به مصرف عرضه شده و شرکت کنندگان در این جشنواره، به مدت ۱۷ روز بخش‌هایی از فرهنگ و سنت استان‌های خود را به منظور آشنایی بیشتر به علاقه‌مندان و بازدید کنندگان معرفی می‌کنند.

انواع فرش و تابلو فرش دستی، گلیم، جاجیم، ، غذاهای سنتی، انواع ترشی و شیرینی جات، وسایل زینتی، دکوراسیون و مواد خوراکی در غرفه‌های این جشنواره به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

همچنین گروه‌های هنری آذربایجان، کردستان، کرمانج، خراسان، لرستان، عرب و قشقایی هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۹ برنامه‌های فرهنگی، هنری و آیینی برگزار می‌کنند.

این جشنواره با رویکرد ترویج سبک زندگی مبتنی بر ظرفیت‌های بومی کشور و با هدف معرفی آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی و نیز افزایش اتحاد بین قومیت‌های مختلف کشور برپا شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از هشتمین جشنواره فرهنگی هنری استان‌های کشور می‌توانند به محوطه ضلع غربی فرهنگسرای بهمن، واقع در انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵۰۵۸۸۹۲ تماس بگیرند.
نظر شما