جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۵
کد خبر: ۹۵۶۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
شاهد پیوند کارگردان نمایش «دیوار چهارم» که در بخش شورایی جشنواره تئاتر شهر شرکت کرده معتقد است این جشنواره فرصتی است برای سنجش گروه‌های تئاتری است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری ترهان، شاهد پیوند، کارگردان نمایش «دیوار چهارم» در خصوص محوریت اجرا نمایش خود در بخش شورایی جشنواره شهر گفت: این تئاتر، یک نمایش کاملا تجربی است و حاصل تقریبا یک سال تمرین متداول گروه نمایشی من است. نمایش ما شامل سه بخش متفاوت است به گونه ای که؛ در بخش اول من از مخاطبان می خواهم که سه کلمه به دلخواه خود به من بگویند این کلمات به طور جمله سازی در نمایش استفاده نمی‌شود بلکه کلمات به‌عنوان بار دراماتیک در نمایش استفاده می شوند.

در پارت دوم، همین اتفاق می افتد ولی با این تفاوت که؛ یکی از سه نفری که یکی از کلمات را گفته وارد بازی می شود و در پارت سوم هم همین اتفاق می افتد ولی این بار هر سه نفر وارد گروه بازیگری ما می شوند و بازیگران ما باید با مخاطبان نمایش اجرا کنند. این سبک از نمایش، برای گروه بسیار شورانگیز و شعف انگیز و دریچه های مختلفی برای محک زدن برای این عوامل باز می شود. گروه نمایشی من بعد از شنیدن کلمه سوم کار نمایشی خود را آغاز می کنند و نمایشی را در حد بیست دقیقه با توجه به کلمات بداهه اجرا می کنند.

وی همچنین در مورد اعضای گروه نمایش اظهار کرد: این گروه بازیگری عضو کانون نمایش فرهنگ‌سرای تهران و از دانشجویان من در دانشگاه هستند.

پیوند درباره تاثیر متقابل سبک تجربی بر مخاطبان و بازیگران تصریح کرد: این نمایش بر ما و عوامل کار  بسیار اثرگذار است چراکه؛ بازیگران همیشه از این قضیه که قرار است اجرایی جدید و متنوع و البته هیجان انگیز داشته باشند خوشحال هستند.

این کارگردان در مورد اصلی ترین ویژگی کار  خود افزود: اصلی ترین ویژگی کار ما، صداقت و محک زدن خودمان است. ما هیچ فرمت، موقعیت و کاراکتر نمایشی را محیا نکرده ایم که بازیگران بخواهند در آن ایفا نقش کنند بلکه باید بداهه به اجرا نمایش بپردازند.

البته باید گفت که؛ این سبک نمایش برای تماشاگر هم بسیار جذاب است چراکه؛ می بیند با کلماتی که گفته چه اتفاقاتی می افتد و حضورش در بخش های بعدی نمایش چه اندازه لذت بخش است.

شاهد پیوند در پایان گفت: من مطمئنم که اگر خوب تبلیغ شود و سالن خوبی برای ما در نظر گرفته شود اتفاقات خوبی برای بازیگران و مخاطبان در هر اجرا می افتد که نمایش را جذاب تر می کند.
نظر شما