پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۳
کد خبر: ۹۵۷۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
نشست تخصصی «رنگ و زندگی» با موضوع تاثیر «فرم و شکل در زندگی و روح و روان انسان»، سه شنبه ۲۸ آذرماه ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
بهرام کلهرنیا در دومین نشست تخصصی «رنگ و زندگی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین نشست تخصصی «رنگ و زندگی» که به همت نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس با موضوع «تاثیر فرم و شکل در زندگی و روح و روان انسان» برگزار می‌شود، آثار تنی چند از هنرمندان به نمایش در می‌آید و بهرام کلهرنیا به عنوان کارشناس مدعو، این آثار را بررسی و تحلیل می‌کند؛ هم‌چنین به صورت همزمان یکی از هنرمندان در قالب ورک شاپ هنری به خلق یک اثر هنری می‌پردازد.

بهرام كلهرنيا متولد سال ۱۳۳۱ در كرمانشاه است. تحصيلات كارشناسی و كارشناسی ارشد وی به ترتيب در رشته‌های طراحی و پيكره‌سازی و گرافيك و تصويرسازی است. وی از سال ۱۳۵۱ در حوزه طراحی گرافيك و هنر مشغول تدريس و فعاليت بوده و در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران و دانشکده صدا و سیما است.

علاوه بر اين وی دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضو شورای تألیف كتاب‌های گرافیك دانشگاه جامع علمی كاربردی و همچنين مشاور و مدير هنری ـ پژوهشی در چندين وزارت‌خانه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت نفت است.

كلهرنيا اكنون در حال تهیه یک مجموعه مستند درباره تاریخ و فرهنگ ایران برای صدا و سیما است که با نگاهی نو به جنبه‌های کمتر شناخته‌شده فرهنگ و باستان‌شناسی ایران (ایران فرهنگی) می‌پردازد. از بخش‌های آماده شده آن می‌توان به «خط کوفی و ارزش بصری و فرهنگی آن» و «نقوش طاق بستان» اشاره كرد.

انجمن طراحان گرافیک كرمانشاه در سال ۱۳۹۰ تندیس سرو مرداد را به پاس تلاش‌های بهرام کلهرنیا در نشر و توسعه هنر گرافیک به ایشان اهدا كرد.

اولین نشست تخصصی رنگ و زندگی به موضوع «تاثیر رنگ در زندگی و روح و روان انسان» اختصاص داشت که با استقبال چشمگیر هنردوستان در مردادماه سال جاری در این فرهنگ‌سرا برگزار شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.

 
نظر شما