پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۸
کد خبر: ۹۵۷۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه با حضور رییس فرهنگ‌سرای عطار در خانه شهید شهباز ملک جانی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه با حضور محمدرضا جمالی رییس فرهنگ‌سرای عطار و مدیران و معاونان مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ در خانه شهید شهباز ملک جانی برگزار شد. 

شهید ملک‌جانی متولد ۱۲ شهریورماه ۱۳۴۰، از دلاور مردان دوران دفاع مقدس است که در ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ در منطقه بانه کردستان به شهادت رسید. 

مادر شهید ملک جانی در این دیدار گفت: شهباز بیشتر ساعات زندگی‌اش را در مسجد به فعالیت‌های انقلابی مشغول بود و در ۲۰ سالگی به جبهه رفت و در منطقه بانه کردستان طی درگیری با اشرار به شهادت رسید. شهباز نمازخوان بود و هر زمان به جبهه می‌رفت، دوری‌اش سبب بی‌تابی‌ام می‌شد، ولی او هر بار در برابر بی‌تابی‌هایم می‌گفت مادر اگر به جبهه نروم، دشمن به وطن حمله می‌کند. حتی شهباز می‌گفت اگر گریه زیاد داشته باشید، به جبهه نمی‌روم و سپس سعی می‌کردم گریه‌هایم را کمتر کنم.

وی ادامه داد: شهباز دوستی به نام شهاب داشت که پیش از شهباز به شهادت رسید. یک بار دستانش را روی شانه‌هایم گذاشت و گفت که دوست دارم همچون مادر شهاب مقاوم باشید و گریه نکنید. زمانی که پیکر شهباز را آوردند، چون پیش از شهادت به او قول داده بودم که گریه نکنم، گریه نکردم و از حضرت زهرا (س) صبر طلب کردم و ایشان صبر عجیبی به من عطا کردند.

در پایان این دیدار، رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری با اهدای لوح سپاس برنامه از مادر شهید ملک جانی تجلیل کرد.

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده شهدا مبنی بر فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه «ستارگان پرفروغ» است که هر هفته سه‌شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.


نظر شما