جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۶
کد خبر: ۹۵۷۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
محمود صلاحی ریيس هیئت مدیره و ريیس سازمان فرهنگي هنری شهرداری تهران همزمان با برگزاری ششمین جشنواره تئاتر شهر در یاداشت خود به این جشنواره، هنر ایران اسلامی را بر پایه های عظیم آموزه‌های دینی و فرهنگ زیبای ایرانی استوار دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در متن پیام محمود صلاحی رییس سازمان رهنگی هنری شهرداری تهرن آمده است:

همه‌ي هنرمندان جهان، خاصه هنرمندان ایران اسلامی عزيز، مجهز و معطر به آموزه‌هاي ديني و فرهنگ زيباي ايراني هستند و بناي استوار هنر خود را بر اين پايه‌هاي عظيم بنا كرده‌اند. اين اندیشه و نگرش نقطه مشترکی است كه هنرمندان را زير چتر خود مي‌آورد. از سویی دیگر اين همان دغدغه و انديشه‌اي است كه متوليان فرهنگي كشور نيز با خود دارند و مي‌كوشند تا با بهره‌گيري و تقويت هويت اسلامي و ايراني، زندگي هدفمندتر و پربارتري را براي همه‌ي هموطنان رقم بزنند.

سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز همسو و همراستا با نهادهاي فرهنگي، چنين باور و دغدغه و خواسته‌اي داشته و دارد. از همين روي است كه شعار «تهران، تكريم زندگي» را براي ششمين جشنواره تئاتر شهر برگزيده است تا از يك سوي، همپاي هنرمندان به تجليل از زيستني شايسته در اين شهر بپردازد و از سويي ديگر، ارزش‌ها و داشته‌هاي پايتخت ايران اسلامي را يادآور شود و به نمايش بگذارد. براي رسيدن به اين هدف بلند نيز همچون هميشه خود را دوشادوش هنرمندان ديده است تا با بهره جستن از الطاف خداوندي و همت و حميت اهالي هنر، سبك زندگي و حقوق و اخلاق شهروندي را بيش از گذشته در ميان مردم شريف اين شهر، نهادينه كند.

بي‌ترديد در اين مسير دشوار، مجموعه‌اي سختكوش از سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در كنار هنرمندان قرار گرفته‌اند تا باري ديگر، هم جشنواره‌اي اثرگذار و جذاب را برگزار كنند و هم با بهره‌گیری از هنر نمایش، نشاط و اميد را در زندگي شهروندان اين كلانشهر افزايش دهند. از خداوند متعال براي همکارانم در معاونت هنری سازمان و  همه هنرمندان و دست‌اندرکاران و آناني كه در شكل‌گيري و به ثمر رسيدن ششمين جشنواره‌ تئاتر شهر و اهدافش كوشيده‌اند، تندرستي و توفيق خواهانم و اميدوارم در مسير روشني كه آغاز كرده‌اند، همواره پويا و پيروز باشند.


ششمین جشنواره تئاتر شهر که این روز ها در پردیس تئاتر تهران و فرهنگ‌سرای خاوران در حال برگزاری است، روز پنجشنبه ۷ دی ماه با مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.
نظر شما