پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۴
کد خبر: ۹۵۷۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
بیست و نهمین تولدماه برای استاد شکسته نویسی
ویژه‌برنامه «تولد ماه» با جشن ۶۷ سالگی یدالله کابلی خوانساری با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.
جشن ۶۷ سالگی یدالله کابلی خوانساری برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ بیست و نهمین «تولد ماه» به مناسبت زادروز استاد یدالله کابلی خوانساری استاد خوشنویسی سه‌شنبه پنجم دی ماه ساعت ۱۷ با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.
 
یدالله کابلی خوانساری متولد ۱۳۲۹ هجری شمسی در خوانسار؛ شکسته‌نویس و خوشنویس است. وی عضو عالی انجمن خوشنویسان ایران و دارای گواهینامه درجه یک هنری است.

از ابتکارات کابلی خوانساری ترکیب اقلام مختلف از غبار تا جلی و شش دانگ در یک صفحه‌ است، به طوری که هر قطعه‌ای فرم و فضا و ترکیبی خاص خود را پیدا می‌کند. این در حالی است که شکسته‌نویسان پیش از او در ترکیب بندی از اقلام ریز و غالباً از یک قلم استفاده می‌کردند. کابلی در زمره خوش‌نویسانی است که بدعت‌ها در خوش‌نویسی را در حدود متعارف قابل قبول می‌دانند. از او نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر برگزار شده‌ است.

علاقه‌مندان برای حضور در بیست و هشتمین تولد ماه می‌توانند به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

نظر شما