پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۱
کد خبر: ۹۵۸۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
پنجمین روز از اجراهای خیابانی ششمین جشنواره تئاتر شهر در فضای باز پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
تئاترهای خیابانی، آثاری که افشای حقایق می‌کنند
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی شهرداری تهران، نمایش هایی مثل؛ «دگردیسی»، «از طهران تا تهران»، «آبی که قطع شد» و «من،تو،او» آثاری بودند که مخاطبان، نقش پررنگی در تکامل نمایش ایفا کردند. نکته قابل توجه آثار پنجمین روز از نمایش؛ حضور کودکان بسیاری بود که با شور و شوق آثار را تماشا می کردند.

نمایش دگردیسی؛ این نمایش به کارگردانی زهرا مریدی درباره شبکه های مجازی و تاثیر این شبکه ها بر کودکان و آینده آن ها اجرا شد. نمایشی که شاید این روز ها بحث مهم و البته اصلی جامعه ما باشد. مخاطبان این نمایش از کودکان تا بزرگسالان بودند چراکه؛ توصیه هایی مهم و کاربردی از زبان عروسک ها به کودکان و مادران می داد و مخاطب بسیار با آن هم ذات پنداری می کرد.

نمایش از طهران تا تهران؛ نمایشی به کارگردانی محمدحسین شکرگذار درباره معضلات و مشکلات هنر تئاتر مخصوصا تئاتر خیابانی. نمایشی که به نوعی حال و هوای تهران قدیم را با سبک موزیکال برای مردم زنده می کرد.

نمایش آبی که قطع شد؛ نمایشی به کارگردانی حامد نظامی اصل درباره معضل کم آبی و تاثیر آن در اشتغال و مشکلاتی که بوجود می آورد با زبان کمدی بحث می کرد و جالب توجه است که مخاطب را با خود نیز همراه می کرد.

نمایش شورایی من، تو، او؛ نمایشی با حال و هوای متفاوت دیگر نمایش ها، نمایشی که حتی هنرمندانش هم متفاوت بودند، هنرمندانی با قلب های بزرگ! این نمایش به کارگردانی مصطفی دهشت درباره نگرش و دیدگاه مردم و جامعه نسبت به افراد معلول بود. این اثر با زبان طنز و شاد مسائل و مشکلات این هنرمندان معلول را بیان کرد و از مردم خواست که نگاهشان را به این افراد تغییر بدهند چراکه؛ انسان ها هیچ تفاوتی با هم ندارند...

نمایش شورایی من، تو، او با حضور مریم کاظمی بعنوان تماشاگر و مشارکت او در نمایش اجرا شد.
نظر شما