جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۸
کد خبر: ۹۵۸۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
همزمان با میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران و رییس سازمان فرهنگی هنری دوشنبه چهارم دی با دو خانواده شهید ارمنی دیدار کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدجواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، محمود صلاحی رییس، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری دوشنبه چهار دی با خانواده دو شهید ارمنی؛ ویگن گاراپیدی و آلفرد گبری دیدار کردند.

رییس سازمان فرهنگی هنری با خانواده ۲ شهید ارمنی دیدار کرد

در این دیدار محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تبریک حضرت میلاد مسیح(ع) گفت: حضرت مسیح (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم ماست. در قرآن کریم نیز سوره‌ای به نام حضرت مریم مادر این پیامبر وجود دارد. حضرت مسیح (ع) به پیامبر صلح و مهربانی معروف شده است.

وی با بیان اینکه ارامنه و مسلمانان در ایران زندگی خوبی کنار هم دارند، افزود: سازمان فرهنگی هنری همکاری‌های خوبی با ارامنه تهران داشته است و با همکاری هم برنامه‌هایی را اجرا کرده‌اند.

رییس سازمان فرهنگی هنری با خانواده ۲ شهید ارمنی دیدار کرد
 
در ادامه محمد جواد حق شناس با تبریک عید و میلاد مسیح (ع) گفت: خیلی خوشحالم که در این روز خدمت دو خانواده شهید ارمنی هستم. بدون شک امنیتی که امروز داریم را مدیون خون شهدا هستیم. جای تقدیر دارد. این سال‌ها بدون حضور فرزند رنج بسیاری را تحمل کردید اما نتیجه آن را تمام جامعه دید.

وی افزود: حضور آیت الله خامنه‌ای در خانه شما به معنای تشکر ۸۰ میلیون ایرانی است. مفتخریم که خدا این سعادت را به ما عطا کرد که خدمت شما برسیم و بگویم که قدردان شما هستیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری با خانواده ۲ شهید ارمنی دیدار کرد
 
شهید ویگن گاراپیدی در سال ۱۳۴۴ در روستای خاکباد از توابع الیگودرز به دنیا آمد و تا زمان فوت پدرش در این روستا زندگی می‌کردند. ویگن در سال ۱۳۶۵ در ۲۱ سالگی پس از چند ماه دوره آموزشی در پادگان لویزان به لشکر ۲۱ حمزه در دهلران و سپس موسیان منتقل شد. ویگن گاراپیدی اوایل اسفند ماه ۱۳۶۵ به جبهه رفت و اوایل فرودین ماه  ۱۳۶۶ در منطقه زبیدات (شرهانی) عراق به شهادت رسید.
 
شهید آلفرد گبری متولد۱۳۵۰ تهران است. او دوره آموزشی را در تهران به اتمام رساند و سپس به جبهه گیلان غرب منتقل شد. آلفرد گبری در سال ۱۳۷۰ وقتی در پست دیده بانی مشغول کشیک بود بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیكر مطهر شهید «آلفرد گبری» در قطعه شهدای قبرستان ارامنه در تهران به خاک سپرده شد.
نظر شما