شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۲
کد خبر: ۹۵۸۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
در آیین تکریم و معارفه رییس فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی عنوان شد
آیین تکریم و معارفه رییس فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد و محمد جعفری با دریافت حکم، جایگزین عبدالمطهر محمدخانی شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه رییس فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه با حضور معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد.
 
عبدالمطهر محمد خانی رییس پیشین فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی با تشکر و خیر مقدم به مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری گفت: از اعتماد آقای صلاحی که در همه این سال‌ها مثل پدری مهربان از من حمایت کردند و همچنین از حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سابق سازمان فرهنگی هنری که در آن مقطع به یک جوان اعتماد کردند متشکرم. الحمدالله دوره به نسبت طولانی یعنی 3 سال و 8 ماه یا به عبارتی دیگر 1350 روز در خدمت فرهنگ‌سرای انقلاب بودم. در کسوت خبرنگاری از خبرگزاری مهر آمدم حالا هم به خبرگزاری فارس می‌روم. تلاش کردم در طول این مدت هویت رسانه‌ای و خبرنگاری‌ام را حفظ کنم.
 
وی در اشاره به اقدامات انجام شده در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی بیان کرد: ماموریت فرهنگ‌سرای انقلاب گسترش و تعمیق هویت انقلابی از طریق ابزارهای فرهنگی در گستره شهر تهران است که تقریبا وظیفه تمام دستگاه‌های فرهنگی عریض و طویل است. انجام این وظیفه سنگین در فرهنگ‌سرا با ۶ چالش روبه‌رو بود. موقعیت محلی و مخاطبان مستقیم فرهنگ‌سرا، مشکل دسترسی ترافیکی، محدودیت درآمدخالص فرهنگسرا در اجرای برنامه، ابهام در نسبت فرهنگسرا با سازمان و سایر مناطق، عدم تناسب ساختار و جایگاه سازمانی و مشکلات زیر بنایی.
 
محمدخانی در توضیح برخی از راه‌کارهای این مشکلات گفت: برای حل مشکل مخاطب محلی چند کار انجام دادیم. افزایش ظرفیت کلاس‌های آموزشی از پنج به ۱۵. افزایش دو برابری ظرفیت قرائت‌خانه کتابخانه عمومی. افزایش ساعت کتابخانه و  گشایش کتابخانه در روز جمعه که باعث افزایش ۳۰۰ درصدی مخاطبان فعال کتابخانه شد. تحول ساختاری و رویکردی در خانه کودک فرهنگ‌سرا که با همت معاونت فرهنگی انجام شد باعث انتخاب مهد فرهنگ‌سرا به عنوان مهد برتر شد. همچنین تجهیز و آماده‌سازی سالن همایش فرهنگ‌سرا برای راه‌اندازی سینما، تاسیس حسینیه شهید بهنام محمدی با همت شهرداری منطقه.
 
وی ادامه داد: برای حل مشکلات دسترسی به فرهنگ‌سرا، بودجه پایین برای اجرای برنامه و دوری از مراکز فرهنگی شهر سعی کردیم با اتکا به تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی مشکلات را دور بزنیم. البته کم دردسر هم در این مدت برای سازمان فرهنگی هنری ایجاد نکردیم. مانند ماجرای پوستر فرش قرمز که بحث ورود وزیر خارجه فرانسه بود و پوستر جشن آزادی فلسطین که حاشیه‌هایی در پی داشت.
 
محمد خانی گفت: غیر از معاونت فرهنگی که همکاری خوبی داشتند از همراهی آقای مهدی محمدی در روابط عمومی که بسیار موثر و کارساز بود متشکرم. طراحی و اجرای ۳ دوره مسابقه عکس سلفی من و دوست اربعینی‌ام  با بیش از ۱۰ هزار شرکت کننده که منجر به تقدیر سفیر عراق شد از برنامه‌های موفق دیگر بود. اما سوالی که مطرح است اینکه فرهنگ‌سراهای خاص آیا در عرض سایر فرهنگ‌سراها هستند و صرفا مجری برنامه‌ها در حوزه برنامه‌ها هستند؟ یا بازوی معاونت فرهنگی در برنامه‌های فراگیر سازمان هستند؟ این سوالی است که خوب است یک بار برای همیشه به آن پاسخ داده شود.
 
وی ادامه داد: همچنین همراهی خوب از سوی معاونت برنامه‌ریزی آقای گلشناس داشتیم که از ایشان نیز متشکرم. در مورد مشکلات زیربنایی همراهی معاونت اداری و مالی آقای آشتیانی که خیلی زحمت کشیدند. سپاسگزارم. از همکارانم در فرهنگ‌سرا نیز کمال تشکر را دارم و در پایان به آقای جعفری خوش آمد می‌گویم. من با سازمان خداحافظی نمی کنم و همیشه خود را جزو این خانواده دوست داشتنی می دانم.
 
حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صحبت‌های خود را درباره جایگاه انقلاب آغاز کرد و گفت: در خصوص انقلابی بودن و انقلابی‌گری گاه می‌شنویم و می‌بینیم کسی که تند است را لفظ انقلابی می‌دهند و کسی که آن اعمال را انجام می‌دهد می‌گویند انقلابی‌گری می‌کند. مقام معظم رهبری می‌گویند اگر کسی بگوید که انقلاب تمام شده خیانت کرده است. به صراحت می گویم کسی که دارای معنویت است و کسی که عاقلانه کارهایش را انجام می‌دهد و کسی که با تفکر دنبال مباحث است انقلابی است.  آنچه مقام معظم رهبری انتظار دارد این است که سازمان فرهنگی هنری در جهت رشد جریان انقلاب همت ویژه ای انجام دهد و گفتمان انقلاب را ترویج دهد.  وقتی می گوییم کسی انقلابی و مومن است که بتواند کارش را خوب انجام دهد.
 
وی ادامه داد: جناب دکتر صلاحی یکی از همین مدیران انقلابی است که با سعه صدر و با هدف و با معنی اهداف را به پیش می‌بردند. سردار صلاحی یک نیروی انقلابی است. فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی هم اگر کار کم کرده کار موثر انجام داده است. وجودش بسیار ذی قیمت بود و هست. امروزه وظیفه ما این است که نسبتمان را با کلام رهبر، انقلابی‌گری برقرار کنیم. 
 
وی در خصوص انتخاب محمد جعفری به عنوان رییس فرهنگ‌سرای انقلاب گفت: علاقه‌ای نداشتم که آقای جعفری از معاونت فرهنگی جدا شود. تقوا و اخلاص جعفری که مانندش را ندیدم و دلبستگی‌اش به ساحت اباعبدالله بسیار ویژه است. او پرکار، خلاق، متواضع و پر تلاش است. امیدوارم مسیر آقای محمد خانی را ادامه بدهد.  همچنین از همه تلاش ها و زحمت های آقای محمد خانی تشکر و قدردانی می‌کنم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.
 
محمود صلاحی نیز درباره اهمیت انقلاب اسلامی بیان کرد: من نسبتم با انقلاب اسلامی مثل یک بسیجی است و ذره‌ای بیشتر نیست. شهدا نسبت شان با انقلاب اسلامی فداکاری است که بالاترین درجه یک سرباز بسیجی است که دارد کار می‌کند. شهدای ما در دفاع مقدس یک فضیلت برتری داشتند که شهدا در زمان صدر اسلام نداشتند چون آن ها با دیدن امام معصوم و تحت پرچم او می‌جنگیدند اما خیلی از شهدای ما به عشق راه امام حسین جنگیدند.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی اگر نبود معلوم نبود مسیر توسعه‌ای رژیم خبیث صهیونیستی چطور پیش می‌رفت و چه بلایی سر جهان اسلام می‌آورد. امروز ایران نقش هماهنگ کننده و محوری در کوبیدن نقشه‌های استعماری دارد و حضورش در یمن، سوریه و لبنان روشن است. باید با زبان فصیح بگویم افتخار می‌کنم در این قرن حاضر در مقابل همه ظلم‌ها ایستادیم و این انقلاب را انجام دادیم. امروز همه مشکلات زیر سر کسانی است که انقلاب را درک نکردند. انقلاب اسلامی یعنی ماندن در کنار محرومین در دفاع سازندگی و زندگی. اگر اشکالی هست برای کسانی است که انقلاب را درک نکردند.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: یکی از وظیفه‌های فرهنگ‌سرای انقلاب تبیین ریشه‌های انقلاب و امام است. از آقای محمدخانی تشکر می‌کنم. دوست داشتم ایشان همچنان باشند اما خبرگزاری فارس نیز یک سنگر انقلاب است. من دوست دارم مدیران جوان باشند. کشور پر از جوان انقلابی است. بهتر آن است که کار را دست جوانان بدهیم. آقای جعفری انقلابی پرکار متشرع است و به درد فرهنگسرای انقلاب می‌خورد. نیروهای خیلی خوبی در سازمان فرهنگی هنری هستند که عرق به سازمان دارند. از همه همکاران تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله همه در مسیر انقلاب اسلامی موفق باشید.
 
محمد جعفری به عنوان رییس فرهنگ‌سرای انقلاب با تشکر از اعتماد رییس سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: امیدوارم بتوانم جواب اعتمادشان را بدهم. برای آقای محمد خانی آرزوی توفیق دارم و این قول را به من بدهند که همچنان به ما کمک کنند. امیدوارم بتوانیم اهداف فرهنگی را در راستای گفتمان و فرهنگ انقلاب اسلامی به پیش ببریم.
 
در پایان با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری، معاون فرهنگی سازمان، معاون اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱ و شهردار ناحیه ۳ از زحمات عبدالمطهر محمدخانی تقدیر شد و با اعطای حکم محمد جعفری به عنوان رییس فرهنگسرای انقلاب معرفی شد.
نظر شما