شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۴
کد خبر: ۹۵۹۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
فرهنگ‌سرای ابن سینا با اختصاص سه نوبت اجرا در روز به اجرای تئاتر کودک و نوجوان، تبدیل به کانونی برای این حوزه از تئاتر شده است.
فرهنگ‌سرای ابن سینا کانون توجه تئاتر کودک شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید صدرائیان رییس  فرهنگ‌سرای ابن سینا درباره برنامه‌های این مرکز فرهنگی و هنری برای اجرای تئاتر گفت: فرهنگ‌سرای ابن سینا پیشتر یک نوبت اجرا به تئاتر کودک و نوجوان اختصاص داده بود که در برنامه ریزی ما در ابتدا این یک نوبت اجرا به ۲ نوبت اجرا برای تئاتر کودک و نوجوان افزایش پیدا کرد و در حال حاضر نیز تئاتر کودک و نوجوان در فرهنگسرای ابن سینا در سه نوبت ۱۶، ۱۷:۳۰ و ۱۹ به صحنه می رود.

وی ادامه داد: ما در کنار اجرای تئاتر کودک و نوجوان یک نوبت در هر شب را به اجرای تئاتر بزرگسال اختصاص داده ایم و در مجموع هر روز به غیر از روزهای شنبه، شاهد اجرای تئاتر در چهار نوبت در فرهنگ‌سرای ابن سینا هستیم.

صدرائیان درباره استقبال مخاطبان و خانواده‌ها از اجراهای تئاتر کودک و نوجوان در این فرهنگ‌سرا اظهار کرد: ما با وجود افزایش نوبت اجراهای تئاتر کودک و نوجوان نه تنها با افت مخاطب مواجه نشدیم بلکه این افزایش ظرفیت باعث افزایش ۲ برابری مخاطبان هر یک از تئاترهایمان شد.

رییس فرهنگ‌سرای ابن سینا یادآور شد: طی یک بررسی آماری مخاطب مشخص شد که بیش از ۷۰ درصد مخاطبان تئاترهای کودک و نوجوان فرهنگسرا از ساکنان و مردم سایر مناطق هستند و حدود ۳۰ درصد مخاطبان از ساکنان منطقه ۲ که فرهنگسرا در آن واقع شده، هستند. این بررسی نشان می دهد که فرهنگسرای ابن سینا توانسته به کانون توجه تئاتر کودک و نوجوان تبدیل شود.

وی با اشاره به بهای بلیت ۱۲ هزار تومانی نمایش ها در فرهنگ‌سرای ابن سینا، گفت: ما سال ۹۶ هم افزایش بهای بلیت نداشتیم تا مخاطبان تئاترهایمان بتوانند راحت تر از این امکانات استفاده کنند و افزایش قیمت مانع استفاده قشرهای مختلف از برنامه هایمان نشود. خوشبختانه استقبال مخاطبان همچنان افزایش دارد و این استقبال روی بخش ها و فعالیت های دیگر فرهنگسرای ابن سینا هم تأثیر مثبت گذاشته است.

صدرائیان با بیان اینکه هنرمندان حرفه ای تئاتر کودک و نوجوان متقاضی اجرا در فرهنگ‌سرای ابن سینا هستند، توضیح داد: جدول اجراهای تئاتر کودک و نوجوان در این فرهنگسرا تا پایان سال ۹۷ بسته شده و ما هر روز شاهد سه نوبت اجرا خواهیم بود. همچنین هنرمندان متعددی خواستار اجرا در فرهنگسرای ابن سینا هستند و ما تا شهریورماه ۹۸ تقاضای اجرا داریم.

وی درباره درصدی که از اجراهای تئاتر در فرهنگ‌سرای ابن سینا کسر می شود، گفت: در راستای این سیاست که تمامی امکانات فرهنگسرای ابن سینا را در خدمت حمایت از گروه های تئاتر قرار دهیم، ۸۰ درصد از درآمد اجراها به گروه های نمایشی اختصاص می یابد.

رییس فرهنگ‌سرای ابن سینا در پایان با بیان اینکه تبدیل شدن این فرهنگ‌سرا به کانون توجه تئاتر کودک و نوجوان با برنامه ریزی انجام شده است، بیان کرد: در راستای همین برنامه ریزی قرار است از نیمه دوم دی ماه اولین شب شعر و قصه کودک را هم در روزهای شنبه که اجراهای تئاتر تعطیل است، برگزار کنیم.
نظر شما