پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۷
کد خبر: ۹۵۹۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی ارتقای کیفیت از ۱۳ تا ۲۷ دی‌ماه در قالب ۱۷ نشست در مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران، شورای انقلاب فرهنگی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.
نشست‌های تخصصی همایش ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی ۱۳ تا ۲۷ دی‌ماه برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارمین همایش و جشنواره ملی دوسالانه ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی با هدف فراهم کردن زمینه مدیریتی و محتوایی لازم برای ارتقای کیفی تمامی فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. 

۱. مفاهیم، مبانی نظام ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی، ۲. الگوهای تعیین شاخص، معیار و نظام سنجش و ارزیابی ارتقای کیفیت در انواع آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی، ۳. توصیف و تحلیل وضعیت و عملکرد ارزیابی و ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی، ۴. شاخص‌ها و معیارهای کیفیت در معماری اسلامی-ایرانی، بازی‌های رایانه‌ای، اسباب بازی، پوشش (مد و لباس)، فیلم سینمایی و کتاب کودک چهار محور علمی این همایش است.  
 
۱۷ نشست تخصصی در حاشیه برگزاری این همایش از روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه تا روز ۲۷ دی‌ماه با هدف فراهم‌سازی زمینه‌های هم‌سخنی و هم‌زبانی میان دستگاه‌های مختلف فرهنگی در مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران، شورای انقلاب فرهنگی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود. 
 
اولین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی چهارمین همایش و جشنواره دوسالانه ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه از ساعت ۱۴ -۱۶ با حضور احمد شاکری، امین متولیان و محمدمهدی شاکری در مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران به موضوع «جایگاه ایران در بازار نشر اسلامی، فرصت‌ها و تهدیدها» می‌پردازد.
 
دیگر نشست‌های تخصصی این همایش با موضوع‌های «دیپلماسی فرهنگی در حوزه نشر و تولید کتاب»، «شاخص‌ها و معیارهای ارتقای کیفیت در بازی‌های رایانه‌ای از منظر مخاطبان و ذی نفعان»، «آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی و نقد فرهنگ مجازی»، «آسیب‌شناسی بازی‌های آپارتمانی و اسباب بازی در خانواده»، تحلیل محتوای نمایشنامه‌های سازمان فرهنگی هنری»، «رویکردهای سیاستگذاری و ارزیابی محصولات هنری و فرهنگی»، «نظام نصاب‌های فضاهای مجازی مبانی و فرآیندها و فرم‌ها» و «نوع‌شناسی محصولات و فعالیت‌های فرهنگی»، «تحلیل چگونگی بهره‌گیری از مدیریت جهادی در کیفیت سازی محصولات فرهنگی» و «بررسی آثار مجازی شدن بر کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی»، «سیاست گذاری آموزش و راهبردهای توسعه منابع انسانی»، «بررسی ابعاد ارزیابی کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی» و «نشانه‌شناسیس و فرا تحلیل همایش‌های پیشین کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی» از ۱۳ تا ۲۷ دی‌ماه برگزار می‌شود.
 
آیین پایانی این همایش روز شنبه ۳۰ دی‌ماه در مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد و مقالات و محصولات شاخص رونمایی می‌شود. همچنین برگزاری پنج پنل تخصصی مقالات برگزیده با ریاست دکتر حسن خجسته، دکتر مجید ملکی تبار، دکتر مهدی ناظمی اردکانی، دکتر سید مجید کمالی و دکتر سلطانی در مجموعه فرهنگی باغ کتاب از ساعت۱۴ -۱۶ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست‌ها می‌توانند به مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید برادران مظفر، نرسیده به خیابان بزرگمهر، بن بست مهربان، شماره ۲ و شورای عالی فرهنگی به نشانی خیابان طالقانی، جنب کلانتری، پلاک ۴۳۶، طبقه هم‌کف و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی خیابان احمد قصیر، کوچه پژوهشگاه «دوم»، پلاک ۲ مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۴۸۶۹۲۸-۹ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما