شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۲
کد خبر: ۹۶۰۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
رییس فرهنگ‌سرای رضوان به همراه کارکنان این مرکز به مناسبت زادروز شهید محمد سخاوتی در برنامه هفتگی «به تماشای سرو» با خانواده این شهید دیدار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه هفتگی «به تماشای سرو» به مناسبت زادروز شهید محمد سخاوتی روز دوشنبه ۱۸ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ در منزل شهیدان محمد و رضا سخاوتی برگزار می‌شود و سیره رفتاری و سلوک تربیتی وی در قالب بیان خاطرات از زبان والدین و خانواده‌اش مرور خواهد شد.

شهید محمد سخاوتی متولد ۱۸ دی ماه ۴۷ بود. وی در پایه اول دوره متوسطه در حال تحصیل بود و به صورت داوطلبانه و از بسیج مسجد سیدالشهدای خیابان قلعه مرغی در سال ۶۲ به جبهه‌ها اعزام شد و در عملیات آبی‌خاکی خیبر در جزایر مجنون (هورالهویزه) در اسفندماه ۱۳۶۲ شرکت کرد و به شهادت رسید. پیکر این شهید پس از تفحص در منطقه جزایر مجنون و کشف آن، بعد از ۱۲ سال به خاک سپرده شد. مزار این شهید بزرگوار در قطعه ۵۰ ردیف ۱۷ شماره ۱۳ قرار دارد.

دیگر شهید این خانواده رضا سخاوتی متولد سوم خرداد سال ۴۳ است که پس از چندین بار حضور در جبهه‌ها، در آخرین حضور خود در جبهه جنوب در عملیات آبی-خاکی کربلای ۴ در منطقه عملیاتی‌ ام‌الرصاص عراق در ۴ دی ماه سال ۱۳۶۵ مفقود شد و ۱۵ سال بعد، پس از رجعت، در روز سوم خرداد (همزمان با روز تولدش) پیکر پاکش در قطعه ۵۰ ردیف ۹۶ شماره ۶ آرام گرفت.
 
تکریم و بزرگداشت خانواده شهدا در کنار پاسداشت آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی همچون (ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت)، ثبت و ضبط خاطرات شهدا از زبان خانواده‌اش به منظور آشنایی بیشتر با سیره رفتاری شهدا و همچنین باز نشر این خاطرات ارزشمند از اهداف برگزاری برنامه هفتگی «به تماشای سرو» است.
 
علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگ‌سرای رضوان می‌توانند به نشانی بهشت زهرا (س)، ورودی گلزار مطهر شهدا، مقابل جایگاه جلوس تاریخی امام خمینی (ره) مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵۲۰۲۲۱۸ تماس بگیرند.

نظر شما