شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۱
کد خبر: ۹۶۰۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
نشست هم‌اندیشی اعضای شورای آموزش و اعضای شورای مشارکت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز ۱۹ دی ماه در دفتر ریاست سازمان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست هم‌اندیشی «اعضای شورای آموزش سازمان» و نشست هم‌اندیشی «شورای مشارکت‌های سازمان» صبح امروز با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی اعضای شورای آموزش و اعضای شورای مشارکت‌ها برگزار شد

نخستین نشست امروز با حضور شورای آموزش سازمان شامل: حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، مجید کمالی مدیر مرکز مطالعات، خانم گودرزی رییس دفتر سبک زندگی، محمد جعفری مدیر منابع انسانی، سید مهدی میرصادقی رییس دانشگاه علمی کاربردی سازمان، علیرضا زندوکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴، رویا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹، محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰، بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرای رسانه، سعید الله وردی قائم مقام مرکز آموزش و فرزانه دوستی سرپرست مرکز آموزش برگزار شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری در این نشست با اشاره به مشکلاتی که سازمان فرهنگی هنری در حوزه آموزش با آن دست و پنجه نرم می‌کند گفت: اینکه ما مشکلاتی می‌بینیم نباید ما را نگران کند، نگرانی اصلی این است که مشکلی که توانایی حل آن را داریم، حل نکنیم. برای حل مشکلات نیز باید به دنبال راهکاری باشیم بر مبنای مدیریت اسوه که جز با صبر و شکیبایی میسر نمی‌شود.
 
صلاحی افزود: هیچ کاری در نظام آفرینش مهم‌تر از آموزش نیست و من خوشحالم که عمده فعالیت سازمان فرهنگی را حوزه آموزش تشکیل می‌دهد. تاکنون چندصدهزار نفر در مراکز سازمان، آموزش دیده‌اند و اکنون با همین آموزش، شغلی برای خود به هم زده‌اند یا بهتر از پیش و با دیدی وسیع‌تر زندگی می‌کنند. ما نباید این تاثیرگذاری را از یاد ببریم و از طرف دیگر همه ما باید تلاش کنیم تا در هر زمان و هر فرصتی یا آموزش ببینیم و یا آموزش بدهیم که این امر مهم‌ترین اتفاق در پویایی خودمان و اندیشه‌مان است. 

در این نشست درباره روند پرداخت حقوق به مربیان و تسهیل‌گران، استانداردسازی مراکز مشاوره، روند فعالیت و پارک‌های کتاب کودک، ارتقای «سامانه سینا» و برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی برای کارکنان صف سازمان فرهنگی هنری بحث و تبادل نظر شد.

نشست هم‌اندیشی اعضای شورای آموزش و اعضای شورای مشارکت‌ها برگزار شد

جذب مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان است
 
دومین نشست این روز با حضور اعضای مشارکت سازمان شامل: حجت الاسلام حسن ناصری پور، معاون فرهنگی بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، مصطفی بیات مدیر مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری، محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳، محمد جعفری رییس منابع انسانی، محمد فائض‌پور مدیر کل حراست، مهدی اخلاقی‌نیا مدیرکل بازرسی، سيد حسين حجازی مدير حقوقی و قراردادها، فرزانه دوستی سرپرست مرکز آموزش و مریم گودرزی مدیر دفتر سبک زندگی برگزار شد.

محمود صلاحی در این نشست با اشاره به رشد صددرصدی خانه‎های فرهنگ مشارکتی گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان جذب مشارکت‌های مردمی است. از طرف دیگر باید سعی کنیم هرم مدیریتی خانه‌های فرهنگ مشارکتی و خانه‌های کودک را ببالا ببریم. باید با تبلیغ فعالیت خانه‌های فرهنگ؛ هنرمندان، اندیشمندان و نخبگان را برای تاسیس و مدیریت خانه‌های فرهنگ تشویق کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات موفق سازمان فرهنگی هنری مرکز مشارکت‌هاست گفت: مهم‌ترین نکته این موفقیت اشتغال‌زایی است. اگر به طور متوسط هشت نفر در این خانه‌های فرهنگ مشغول به کار باشند، ما با تشکیل این خانه‌های فرهنگ توانسته‌ایم برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد کرده‌ایم. این در حالی است که هزینه‌ای بر سازمان متحمل نمی‌شود و سازمان تنها حمایت و نظارت می‌کند.

در این نشست درباره نظارت مدیریت بازرسی و حراست بر خانه‌های فرهنگ، برگزاری جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای کانونی و تسهیل‌کردن روند صدور مجوز خانه‌های فرهنگ برای مشارکت‌کنندگان تایید شده از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.
نظر شما