پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۶
کد خبر: ۹۶۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کتابخانه فردوس با برگزاری برنامه «با هم بخوانیم»، به معرفی، خوانش و بررسی داستان «بیست و پنجم اگوست ۱۹۸۲» نوشته خورخه لوئیس بورخس می‌پردازد.
بورخس با «بیست و پنجم اگوست ۱۹۸۲» به فردوس می‌آیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست ادبی با هم بخوانیم کتابخانه فردوس در روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ساعت ۱۶، داستان کوتاه «بیست و پنجم اگوست ۱۹۸۲» از کتاب در ستایش تاریکی نوشته خورخه لوئیس بورخس و ترجمه مانی صالحی علامه با حضور جعفر توزنده جانی به عنوان منتقد و مجری، معرفی و بررسی می‌شود.

خورخه لوئیس بورخس،‌ شاعر و نویسنده آرژانتینی، متولد آگوست سال ۱۸۹۹، از برجسته‌ترین و مطرح ترین نویسندگان ادبیات آمریکای لاتین در کودکی به همراه خانواده برای درمان کاهش بینایی پدر، به شهر ژنو در سوییس رفته و چندین سال زندگی در اروپا را تجربه کرد. این شاعر آرژانتینی هم سرنوشتی مانند پدرش داشت با مشکل ضعف بینایی مواجه شد و به مرور زمان بینایی خود را از دست ‌داد؛ او پیش از مرگش کاملا نابینا شد و در سال ۱۹۸۶ میلادی از دنیا رفت.

مجموعه داستان «در ستایش تاریکی» از آثار برجسته بورخس با ترجمه مانی صالحی علامه در ۱۶۰ از سوی انتشارات کتاب پارسه منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما