جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۳
کد خبر: ۹۶۱۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
مدیر محصولات سازمان فرهنگی هنری خبر داد
مدیر محصولات معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ارزیابی کیفی بیش از ۶۰ محصول در دی ماه خبر داد.
ارزیابی و صدور مجوز ۶۰ محصول در دی ماهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مصطفی کشفی مدیر محصولات معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مناطق و مراکز سازمان فرهنگی هنری در ماه اخیر بیش از ۶۰ محصول فرهنگی را برای ارزیابی به دبیرخانه نظارت بر محصولات مدیریت محصولات ارسال کردند که برای تمامی آنها پس از ارزیابی مجوز صادر شده است.
 
وی درباره بیشترین قالب محصولات و فعال‌ترین مراکز در حوزه تولید محصولات گفت: اینفوگرافی بیشترین سهم را در بین محصولات تولید شده داشته و پس از آن پوستر، کتاب، موشن‌گرافی، نشریه الکترونیکی، پادکست، گیف، انیمیشن و کلیپ قرار دارند و از بین مراکز، فرهنگ‌سرای رسانه و مرکز آموزش، بیشترین حجم تولید محصول را به خود اختصاص داده‌اند. 
  
مدیر محصولات معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به روش ارزیابی محصولات فرهنگی در دبیرخانه نظارت بر محصولات این سازمان گفت: مدل ارزیابی محصولات بومی و داخلی است و بر پایه شاخص‌های ارزیابی برای هر قالب طراحی شده است و این شاخص‌ها توسط افراد خبره و مسلط به حوزه تخصصی هر شاخص، ارزیابی می‌شود و پس از آن با محاسبه ضرایب و وزن شاخص‌ها، برای هر محصول امتیازی تا سقف هزار تعلق می‌گیرد که نشانگر امتیاز و سطح کیفی محصول است. همچنین همراه با گزارش ارزیابی و مجوز محصول، نقدها و مطالب مورد نظر ارزیابان به صورت مکتوب برای تولید کننده محصول ارسال می‌شود.  
 
وی افزود: میانگین امتیاز کیفی محصولات ارزیابی شده سازمان فرهنگی هنری در ماه گذشته ۵۲۷ بود که معادل سطح کیفی «د» است و  بیانگر لزوم توجه جدی به حوزه محصولات فرهنگی و ضرورت برنامه‌ریزی منسجم برای افزایش کیفیت محصولات فرهنگی است.
 
سید مصطفی کشفی در خاتمه گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی، هرگونه تولید محصول در سازمان فرهنگی هنری باید پس از دریافت مجوز تولید از مدیریت محصولات انجام شود.
 
نظر شما