پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۳
کد خبر: ۹۶۱۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری:
نشست مسئولان کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری با حضور معاون فرهنگی و مدیران کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری، شنبه ۲۳ دی برگزار شد.
محیط کتابخانه‌ها باید به پاتوق فرهنگی تبدیل شود
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست مسئولان کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری صبح روز شنبه ۲۳ دی با حضور حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مدیران کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری برگزار شد. 

در ابتدای نشست حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور گفت: مجموعه امورکتابخانه‌ها بی تردید در حوزه امور فرهنگی مهم است ولی فعالیت آن کمتر به چشم می‌خورد. عملکرد امورکتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری در چند سال اخیر قابل تحسین است ولی در عین حال در اطلاع‌رسانی هنور ضعف دارد که با همت روسای منتخب کتابخانه‌ها این ضعف‌ها مرتفع می‌شود.
 
وی افزود: محیط کتابخانه‌ها باید به عنوان پاتوق فرهنگی تقویت شود و فضای کتابخانه به فضای کار فرهنگی تبدیل شود. وظیفه اصلی مدیران کتابخانه‌ها شناخت و تعامل با مخاطبان است. 
 
ناصری‌پور در خصوص برنامه‌های حوزه کتاب گفت: تجهیز منابع کتابخانه‌ها، هبه کتاب، تقویت کتابخانه‌های کودک و نوجوان و همچنین تهیه طرح و اجرای کتابفروشی‌های سیار با همکاری کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه کتاب است.
 
در ادامه این نشست ایمان کرد مدیر امورکتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی با خوش آمدگویی به مدیران کتابخانه‌ها، انتصاب ۲۲ نفر از مدیران کتابخانه‌ها به عنوان مسئولان منتخب کتابخانه‌ها تبریک گفت.
   
وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری در سال ۱۳۹۷ برنامه‌هایی در حوزه کودک دارد، گفت: هماهنگی‌های لازم با نهادهای مختلف در امر کتابخوانی برای کودک انجام شده است تا مسئولان و هنرمندان کشور در اجرای برنامه کتابخوانی برای کودکان سهیم باشند و این امر در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محقق خواهد شد.
  
کرد افزود: هفته آینده شورای سیاست‌گذاری کتاب با حضور دو نفر از مدیران کتابخانه‌ها تشکیل می‌شود که نحوه خرید کتاب برای کتابخانه‌ها را مشخص می‌کند.
 
در ادامه ایمان کرد بیان کرد: کتابداران به عنوان متولیان حوزه کتاب جایگاه ویژه‌ای دارند و متولی امر کتاب در هر منطقه باید شرایط و مزایایی داشته باشد که او را از سایر حوزه‌ها متمایز می‌کند.
 
در پایان مراسم حکم مسئولان منتخب کتابخانه‌های مناطق۲۲‌گانه تهران و حکم مشاور مدیریت امورکتابخانه‌ها در حوزه فضای مجازی اعطا شد.

نظر شما