شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۹
کد خبر: ۹۶۱۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
در نخستین کارگاه آموزشی فرهنگ کارآفرینی و تعاون عنوان شد
فرهنگ‌سرای کار و تعاون نخستین کارگاه آموزشی فرهنگ کارآفرینی و تعاون را روز یکشنبه ۲۴ دی ماه با حضور مهدی هدایتی (مهندس صنایع و کارشناس حوزه تعاون) در سالن اجتماعات این مرکز برای کارآفرینان منطقه برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای کار و تعاون نخستین کارگاه آموزشی فرهنگ کارآفرینی و تعاون را روز یکشنبه ۲۴ دی ماه با حضور مهدی هدایتی (مهندس صنایع و کارشناس حوزه تعاون) در سالن اجتماعات این مرکز برای کارآفرینان منطقه برگزار کرد. در آغاز این نشست مهدی هدایتی کارشناس برنامه ضمن آشنایی با فعالیت‌های کارآفرینان منطقه به معرفی طرح‌ها و ایده‌های کارآفرینان در حوزه‌های مختلف (صنعتی، معدنی، كشاورزي، خدماتی، عمرانی و...) پرداخت.

این کارشناس گفت: نخستین مرحله ای‌که یک کارآفرین باید انجام دهد، داشتن طرح و ایده برای انجام  فعالیت در حوزه‌های مختلف صنعتی، خدماتی و... است و شما کارآفرینان یک گام جلوتر هستید، زیرا ایده و طرح  را دارید، حال برای گام نهادن در حوزه کسب و کار و اقتصادی کردن فعالیت خود باید با توجه به نوع فعالیت خود برای دریافت مجوز و کارت شناسایی از سازمان‌های مربوطه اقدام کنید. برای کسب مجوز برای طرح‌های تولیدی باید به سازمان میراث فرهنگی و مدیریت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان تهران مراجعه کنید. 

وی در ادامه نشست به فرآیندهای صدور مجوزهای تولید محصولات صنایع دستی اشاره کرد و افزود:  مجوزهای تولید محصولات صنایع دستی به سه صورت انجام می‌شود که عبارت‌اند از: کارت شناسایی، اعلامیه تأسیس و پروانه تولید کارگاهی. همچنین مجوز برای وام بانکی، تولید انبوه، صادرات و کارت بازرگانی نیز فراهم می‌شود. 

مهدی هدایتی گفت: طبق ماده ۲۶ قانون بخش تعاونی‌ها، تعاونی‌های تولیدی شامل تعاونی‌هایی است که  در امور مربوط به فعالیت‌های تولید محصولات و خدمات در  شهر و روستا فعالیت می‌کنند. 
وی در ادامه الزامات و فرایندهای قانونی برای تشکیل یک تعاونی و شرایط عضویت آن را برای حاضران در نشست تشریح کرد.

کارگاه آموزشی فرهنگ کارآفرینی و تعاون با هدف گسترش و تقویت خوداتکایی، خودباوری و عزت ملی و نیز به منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی به همت فرهنگ‌سرای کار و تعاون و با مشارکت خانه تعاون گران ایرانی برگزار شد.

برای اطلاع از برنامه‌های فرهنگ‌سرای کار و تعاون می‌توانید به نشانی بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶ مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۶۶۰۲۹۰۶۰ تماس بگیرید.

نظر شما