سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۹
کد خبر: ۹۶۱۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
همزمان با پنجاه و هفتمین سالروز شهادت سه تن از فداییان اسلام
تاریخ‌نگاره‌های «منتظر بصیر» با مرور زندگی و مبارزات شهید نواب صفوی در آستانه شصت و دومین سالگرد سالروز شهادت او در نگارخانه مهر فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی به نمایش در آمده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تاریخ نگاره‌های «منتظر بصیر» با مرور زندگی و مبارزات شهید نواب صفوی در آستانه شصت و دومین سالگرد سالروز شهادت او در نگارخانه مهر فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی به نمایش در آمده است. در این نمایشگاه ۳۲ تاریخ نگاره که مروری بر زندگی سیاسی و مبارزاتی نواب صفوی است، فصل‌هایی از مقابله این شهید در برابر رژیم طاغوت و تلاش‌های وی برای بیداری کشورهای اسلامی روایت می‌شود. آخرین فصل از این متن نگاره‌ها مربوط به ۲۷ دی ماه و  شهادت این شهید بزرگوار است.

شهید سید مجتبی نواب صفوی بنیانگذار «جمعیت فداییان اسلام» از نخستین گروه‌های مبارز علیه رژیم شاهنشاهی بود که اقدام به ترور افرادی مانند احمد کسروی، عبدالحسین هژیر، علی رزم آرا و حسین علاء کرد. سرانجام نواب صفوی به همراه سه تن از همرزمانش به نام‌های خلیل طهماسبی، مظفر علی ذوالقدر و سید محمد واحدی در دادگاه رژیم پهلوی محکوم و در صبحگاه ۲۷ دی ۱۳۳۴ شمسی تیرباران شد و به شهادت رسید. این نمایشگاه با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان تهران برگزار شده است.

نگارخانه مهر از ۲۰ تا ۲۷ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است و برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۹-۵۵۴۱۹۰۵۷ تماس بگیرید. فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است. 
نظر شما