سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۶
کد خبر: ۹۶۱۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
نگارخانه‌ها و مراکز هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در دی‌ ماه هستند.
نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به طراحی و نقاشیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچون هفته‌های گذشته نمایشگاه‌های متعددی را برای علاقه‌مندان در زمینه‌های مختلف به نمایش درآورده‌اند. 

«بر بال نگاه» در نگارخانه کلک خیال

نمایشگاه «بر بال نگاه»، شامل ۲۵ اثر با تکنیک خودکار در ابعاد ۱۰۰*۷۰ با موضوعاتی متفاوت از «حسن پیمانی شاد» است که از ۳۰ دی ماه در نگارخانه کلک خیال برپا می‌شود.

پیمانی شاد، هنرمندی خودآموخته است که سال‌ها در حوزه هنر نقاشی فعالیت کرده و آثار خود را با خودکار و به سبک رئال در ابعاد بزرگ به تصویر در می‌آورد، حاصل تلاش‌های هنری وی آثار بسیاری است که «بر بال نگاه» دومین نمایشگاه انفرادی اوست که بعد ازسال‌ها برپا می‌شود.

علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند تا ۸ بهمن ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ از این نمایشگاه در نگارخانه کلک خیال دیدن کنند.

نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی جنب بوستان گلزار طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق واقع  است و شماره تلفن ۳۳۳۵۰۰۶۰ آماده ارائه اطلاعات بیشتر درباره نمایشگاه است.


«هفت شهر عشق» در نگارخانه معرفت

نمایشگاه نقاشی اکرلیک و آبرنگ «هفت شهر عشق» شامل ۳۵ اثر از مینا همتی در ابعاد ۵۰ در ۷۰ با موضوعات مذهبی و طبیعت در نگارخانه فرهنگ‌سرای معرفت به نمایش درآمده است.

بیشتر آثار از بناهای مذهبی از جمله گنبد خضرا، آرامگاه چهار امام (ع) در بقیع، ایوان نجف اشرف، مشهد الرضا (ع)، ضریح شش گوشه سیدالشهداء، حرم حضرت زینب (س)، کعبه، مسجد جمکران، حرم حضرت عباس (ع) و پیاده‌روی اربعین با تکنیک آبرنگ خلق شده و با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و آشنا کردن شهروندان با مکان‌های مذهبی تدارک دیده شده است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۳۰ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به فرهنگ‌سرای معرفت واقع در میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرند.

«رُخ» در نگارخانه ملل

نمایشگاه نقاشی با تکنیک میکس مدیا با عنوان «رُخ» از ۲۴ تا ۳۰ دی ماه در نگارخانه فرهنگ‌سرای ملل برپا می‌شود.

نمایشگاه نقاشی با تکنیک میکس مدیا، آثار هنگامه نجارباشی، با عنوان «رُخ» تا ۳۰ دی ماه در نگارخانه فرهنگ‌سرای ملل برپا می‌شود. 

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ اثر از آثار این هنرمند در ابعاد ۵۰ در ۶۰ و ۵۰ در ۵۰ به نمایش گذاشته شده است.

هنگامه نجارباشی دانش‌آموخته هنر از دانشگاه آمریکایی دوبی است و در آثارش در این نمایشگاه، چالشی برای نشان دادن درد و فراتر از آن تنهایی و  تاکید بر هویت و احساسات بی‌روح شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از ساعت ۹ تا ۲۰ به نشانی بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگ‌سرای ملل، نگارخانه ملل مراجعه کنند.


نمایشگاه نقاشی استاد بلوری در نگارخانه اندیشه

نمایشگاه نقاشی استاد بهروز بلوری حاوی ۲۳ اثر نقاشی روی بوم با موضوع طبیعت با تکنیک اکرلیک و سبک مدرن است که تا ۲۸ دیماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه اندیشه در معرض دید قرار می‌گیرد.


علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگ‌سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی (اندیشه) مراجعه کنند.


«رازها و نگاره‌ها» در نگارخانه پردیسان

نمایشگاه «رازها و نگاره‌ها» مجموعه‌ای از نقاشی‌خط‌های بانوی هنرمند و جوان «مهناز مرادی» است که تا سوم بهمن پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان به ویژه رشته نقاشی‌خط است.

مهناز مرادی متولد اسفند ۱۳۶۳، فارغ التحصیل رشته کارشناسی گرافیک، دارای مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران و مدیر مسئول کانون تبلیغات خط نگار و از شاگردان عظیم فلاح است.

این هنرمند جوان، طراح و مسئول آتلیه شرکت گلدونه (بزرگترین تولید کننده و طراحی اسباب بازی فکری و آموزشی) و مدیر هنری یک شماره از مجله آفتاب سلامت، طراح مجله مقاومت اقتصادی، طراح مجله و آگهی نامه اندیشه‌های نو بوده و برپایی دو نمایشگاه انفرادی طراحی لوگو در نگارخانه اسرار شهرستان سبزوار، شرکت در نمایشگاه نقاشی‌خط نقش‌های آسمانی فرهنگ‌سرای خاوران، شرکت در نمایشگاه گروهی خط نقاشی و نقاشی گوهرانه فرهنگ‌سرای خاوران، شرکت در نمایشگاه گروهی موزه خلیج فارس جزیره کیش در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا سوم بهمن ساعت ۹ تا ۱۸ به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر نیز با شماره  ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.

نمایشگاه «نگاره‌های عشق» در نگارخانه آفرینش نور

سومین دوره نمایشگاه گروهی نگاره‌های عشق شامل آثار نگارگری بانوی هنرمند «مریم فضلی» و هنرجویان، تا چهارم بهمن ماه میزبان هنرمندان و هنردوستان رشته زیبای نگارگری است.

مریم فضلی مدیرعامل موسسه هنری تجسم نقش و رنگ ناب، دارای مدرک کارشناسی نکارگری و مدرک درجه یک شهرداری تهران در گرایش نگارگری و تدهیب و همچنین مدرک پیشرفته نگارگری از سازمان میراث فرهنگی بوده و به تدریس این رشته در مراکز مختلف فرهنگی هنری مشغول است.

وی با شرکت در نمایشگاه و جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی، موفق به کسب مقام و رتبه‌های برتر شده و تاکنون چندین دوره نمایشگاه انفرادی و گروهی برپا کرده و این نمایشگاه، سومین دوره برگزاری نمایشگاه نگارگری نگاره‌های عشق است که با ارائه آثار خود و هنرجویانش در نگارخانه آفرینش نور برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۴ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب مراجعه کنند و یا با شماره ۴۴۰۸۸۷۰۷تماس بگیرند.

نمایشگاه طراحی «رهاورد آبان» در نگارخانه پردیسان

نمایشگاه گروهی «رهاورد آبان»، مجموعه‌ای از آثار طراحی و سیاه قلم فوق‌رئال هنرجویان گالری آبان به سرپرستی «شهریار ستوده» است  تا بیست و نهم دی ماه پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان است.

شهریار ستوده متولد آبان ۱۳۷۰ است و از سال ۸۷ زیر نظر استاد عباس اینانلو به فراگیری طراحی پرداخته و پس از آن دوره‌های تخصصی طراحی تحت نظارت استاد نوه سی، دوره‌های شناخت سبک و خلاقیت توسط استاد آیدین آغداشلو و دوره‌های تئوری توسط استاد پاکباز را گذرانده است.

 وی به مدت ۲ سال در زمینه سیاه قلم با استادانی همچون فروجی و افشاری همکاری داشته و نمایشگاه‌های مختلفی را در نگارخانه‌های شهر تهران برگزار کرده و در حال حاضر در نگارخانه آبان مشغول به تدریس است و به عنوان استاد پروازی با انجمن هنرمندان شیراز همکاری دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۹ دی ماه ساعت ۹ تا ۱۸ به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهار راه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.


نظر شما