جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۶۱۷۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
پروژه «شهرهای نامرئی» کاری از کارگردان صاحب‌نام ایتالیایی، «پینو دی بودوا» از نمایش‌های سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در ساختمان موزه زندان سیاسی باغ موزه قصر اجرا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پروژه «شهرهای نامرئی» که از سال ۱۹۹۱ در شهرهای بزرگ دنیا مثل لندن، پاریس، رم و بوداپست اجرا داشته است، به دعوت بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر و با همکاری سفارت ایتالیا در تهران در بخش خارج از صحنه جشنواره فجر به نمایش در خواهد آمد.
 
«شهرهای نامرئی» اقتباسی است از رمانی با همین نام از نویسنده معاصر ایتالیایی، ایتالو کالوینو که به ارتباط میان شهر و انسان می‌پردازد. این پروژه شهر را صحنه خود قرار می‌دهد و به نسبت فضای شهری، سناریوی خود را برای رویارویی با شخصیت زنده شهر طراحی می‌کند.
 
تهرانِ امروز شهری است که امکانات بالقوه‌ای برای این نوع مواجهه فراهم می‌کند. تحرک، پویایی و متابولیسم زنده شهری تهران، آن را به بستری فوق‌العاده مناسب برای این پروژه عظیم تبدیل می‌کند. این اجرا، در طول روزهای جشنواره تئاتر فجر، تجربه نوین خود را با شهروندان تهرانی به اشتراک خواهد گذاشت.
 
نمایش محیطی «شهرهای نامرئی» نوشته «ایتالو کالوینو» و کارگردانی «پینو دی بودوا» از روز ۲۹ دی ماه تا ۲ بهمن ماه هر شب از ساعت ۲۱ به مدت ۹۰ دقیقه در ساختمان موزه زندان سیاسی باغ موزه قصر اجرا خواهد شد.
نظر شما