شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۱
کد خبر: ۹۶۱۸۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
نشست تبیین و تحلیل کتاب «منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» همزمان با سالروز صدور نامه رهبر انقلاب اسلامی به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی با حضور پژوهشگران، نویسنده اثر و نخبگان سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.
نشست تبیین کتاب «منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست تبیین و تحلیل کتاب «منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» روز دوشنبه دوم بهمن ماه ساعت ۱۴:۳۰ با حضور پژوهشگران، نویسنده اثر و نخبگان  سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.

در این نشست که با حضور عبدالحسین خسروپناه نویسنده اثر و جمعی از پژوهشگران با عنوان «اندیشه ولایت» برگزار می‌شود، به بررسی دیدگاه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مقام معظم رهبری پرداخته می‌شود. 

تبیین و تشریح بخش اقتصادی این منظومه فکری که بر اساس دغدغه‌های آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در حوزه اقتصاد مقاومتی، مبانی و کلیت نظام اقتصادی، رفاه و امنیت اقتصادی گردآوری شده، از اهداف برگزاری این نشست است.

رویکرد ویژه مقام معظم رهبری در تعریف، اهمیت و جایگاه فرهنگ عمومی و سیاسی، راهبردهای مقابله با دشمن در تهاجم فرهنگی و حفظ هویت و فرهنگ اسلامی ایرانی از مهم‌ترین اصولی است که بخش فرهنگی این اثر بر محوریت آن شکل گرفته است و بررسی آن ضرورت دارد.

اندیشه‌های آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در زمینه‌های مبانی، اصول راهبردی و اهداف نظام سیاسی به ویژه در زمینه برجام و دیپلماسی‌های بین‌المللی رویکرد تحقیق و نگارش بخش اقتصادی «منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» بوده است که در این نشست توسط کارشناسان این حوزه به تشریح و تبیین آن پرداخته می‌شود.

کتاب «منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» در دو جلد و چهار بخش مشتمل بر نظام‌های بینشی و نگرشی، نظام‌های منشی و رفتاری، نظام‌های اجتماعی اسلام و اهداف اجتماعی اسلام و بر اساس اندیشه‌ها و نظریه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست تدوین و توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

این نشست همزمان با صدور نامه رهبر انقلاب به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید جلال دهقانی فیروزآبادی مسئول بررسی ابعاد انعکاس نامه رهبر انقلاب اسلامی، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، عباس چاردولی و جعفر درونه رییس اسبق سازمان آموزش و پرورش تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک مراجعه کنند. 
نظر شما