چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۲
کد خبر: ۹۶۲۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
همزمان با ولادت حضرت زینب (س) برگزار می‌شود:
شب شعر «اسوه صبر» همزمان با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار سه‌شنبه ۳ بهمن در فرهنگ‌سرای مهر برگزار می‌شود.
شب شعر «اسوه صبر»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید رنجبریان، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و رییس فرهنگ‌سرای مهر گفت: در جهان امروز که هجوم باورها و ارزش‌های غربی یکی از تهدیدات اساسی در جوامع مسلمان است پرداختن به نقش زنان و الگوهای دینی متناسب با ارزش‌های اسلامی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی است. 

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و نقش پر رنگ زنان در ادارۀ کشور سرفصل تازه‌ای در نحوۀ فعالیت زنان و الگوهای متناسب با فرهنگ شیعی باز شد. این الگوها ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی داشت. فرهنگی که منبعث از عمل و رفتار زنان بزرگ صدر اسلام بود.یکی از چهره‌های شاخص و الگوی بی‌تکرار این زنان حضرت زینب (س) بود. که در اندیشه، گفتار و عمل و سبک زندگی درس‌های بسیاری برای زنان امروز دارد. 

رییس فرهنگ‌سرای مهر پیروی از این الگوها در شرایط کنونی که رسانه‌های غربی در حال بازتولید و ساختن تصویری مغایر با فرهنگ اسلامی از زنان هستند را بسیار پر اهمیت دانست و گفت: قبل از انقلاب حکومت پهلوی تلاش بسیاری در تحمیل الگوهای غربی بر جامعه ایران داشت اما عکس العمل زنان و مردان نسبت به این الگوها منجر به انقلاب شکوهمند اسلامی شد. 

رنجبریان درباره ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) گفت: تاریخ تشیع علی الخصوص اتفاقات بعد از حماسه عاشورا نشان می‌دهد که ایشان دارای ابعاد شخصیتی برجسته علمی، سیاسی، اجتماعی و فردی بودند. اما اگر بخواهیم یک ویژگی را از میان سایر صفات ممیزه ایشان نام ببریم بی شک صبر و استقامت ایشان در برابر ناملایمات و مصیبت‌ها است. 

مصیبت‌هایی که از توان و صبر انسان‌های عادی خارج است و البته به همین دلیل است که همزمان با ولادت این بانوی گرانقدر از مقام پرستاران عزیز که صبورانه به بهبود دردها و زخم‌های بیماران همت می‌گمارند، تجلیل به عمل می‌آید. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ به ویژه برنامه فرهنگ‌سرای مهر به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت شب شعر «اسوه صبر» با مشارکت کانون ادبی بامداد برگزار می‌شود.

 این برنامه سه‌شنبه ۳ بهمن ساعت ۱۶ با حضور عبدالجبار کاکایی و جمعی از بانوان شاعر در فرهنگ‌سرای مهر برگزار می‌شود.
 
حضور علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

نظر شما