جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۶
کد خبر: ۹۶۲۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ عنوان شد
ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» این هفته روز سه‌شنبه سوم بهمن ماه در خانه شهید محمود چیتی برگزار شد و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای این منطقه با مادر این شهید والامقام دیدار و از وی تجلیل کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» این هفته روز سه‌شنبه سوم بهمن ماه در خانه شهید محمود چیتی برگزار شد و محمدرضا جمالی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای این منطقه با مادر این شهید والامقام دیدار و از وی تجلیل کرد.

مادر شهید چیتی در این دیدار گفت: محمود ۲۰ فروردین ماه سال ۴۵ به دنیا آمد و هشتم مردادماه سال ۶۵ در ۲۰ سالگی در حومه خرمشهر به شهادت رسید.

وی افزود: محمود دوره آموزشی‌اش را در لشکر ۷۷ مشهد گذراند. بعد از گذشت دو ماه از خدمت سربازی‌اش، زمانی که به مرخصی آمد، لباس‌های بافتنی و انگشترش را به یکی از دوستان و پسرخاله‌اش داد و وصیت کرد تا انگشتر را در حرم امام رضا (ع) بیندازد.

مادر شهید تصریح کرد: محمود برای بار دوم که از خدمت مرخصی گرفته بود؛ قصد رفتن به شمال را داشت، اما این اجازه را به او ندادم. زمانی که محمود به سربازی برگشت، دو هفته بعد خبر شهادتش را از همسایه‌ها شنیدم؛ چراکه همسایه‌ها در جایی خوانده بودند که محمود شهید شده است.

وی ادامه داد: زمانی که از بنیاد شهید رسماً خبر شهادت محمود به ما رسید، همان شب پدر محمود رفت و همه مدارک را از جیب محمود برداشت و به خانه آورد و صبح زمانی که من برای دیدن پیکر پسرم رفتم، متوجه شدم که پیکر محمود با پیکر یک شهید شمالی جابه‌جا شده و پیکر محمود اشتباهاً به شمال منتقل شده بود که البته دو روز بعد، پیکر را به ما دادند.

مادر شهید به خوابی اشاره کرد که پیش از شهادت محمود دیده بود و گفت: پیش از شهادت محمود، در خواب دیدم که پسرم ساک به دست وارد کوچه شده است و وقتی از او پرسیدم که از سربازی فرار کرده‌ای، او گفت که سربازی‌ام تمام شده است. سمت راست صورتش کبود شده بود. محمود گفت که کسی او را نزده و جای سیلی هم درد نمی‌کند و در همان زمان از خواب پریدم. پس از شهادت محمود، وقتی به بهشت زهرا رفتم، داخل قبر را که مشاهده کردم، متوجه شدم که قسمت راست صورت پسرم کبود شده است. با دیدن این صحنه به یاد همان خواب افتادم.

وی بیان کرد: نام محمودم را روی نوه بزرگم گذاشتم که امروز ۲۷ ساله و در سپاه مشغول است. دلیل آن که نام پسرم را روی نوه‌ام گذاشته‌ایم بر اساس خوابی بود که دیده بودیم. پسر بزرگم یک شب نوزاد قنداقی را در خواب دیده بود که از قبر محمود بیرون می‌کشند.

شهید محمود چیتی متولد بیستم فروردین ماه ۱۳۴۵، از دلاور مردان دفاع مقدس است که هشتم مردادماه ۱۳۶۵ طی درگیری با دشمن در شهر خرمشهر به شهادت رسید. پیکر این شهید والامقام در قطعه ۵۳ ردیف ۹۵ شماره ۱۷ گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.
نظر شما