پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۶
کد خبر: ۹۶۲۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
مدیرعامل خانه شهریاران جوان خبر داد
مدیرعامل خانه شهریاران جوان از برگزاری دومین نشست دبیرخانه جوانان و صلح شهری با حضور نمایندگان سمن‌های فعال در حوزه مربوطه و نیز جوانان عضو خانه شهریاران خبر داد.
دومین نشست دبیرخانه جوانان و صلح شهری برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد ابویی با اعلام این خبر، گفت: در دومین نشست دبیرخانه جوانان و صلح؛ راهکارها، اقدامات اجرایی و نیز چگونگی عملیاتی شدن طرح جوانان و صلح شهری، بررسی شد.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان با اشاره به مصوبات این نشست، گفت: طی این جلسه مقرر شد تا در روزهای آتی برنامه عملیاتی تدوین شده در سه بخش کلیات طرح، چالش‌ها و مسائل پیش رو  و نیز اهم اقدامات عملیاتی برای اجرا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که در جوامع امروزی پرداختن به مفاهیمی چون صلح شهری بیش از پیش احساس می‌شود، چرا که از راهکارهای مناسب برای رسیدن به شهری پایدار، ایمن و نیز حل آسیب‌های اجتماعی است، خاطر نشان کرد: نقش جوانان در ایجاد این امنیت اجتماعی غیر قابل انکار است و باید از طریق برنامه ریزی و اجرای طرح‌هایی از این قبیل از طریق گفتمان و ایجاد صلح فردی، به صلح شهری برسیم. 

ابویی ادامه داد: در این راستا خانه شهریاران سعی دارد تا با بهره‌مندی از ظرفیت جوانان به این هدف نائل شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: علاوه بر نمایندگان سمن‌های فعال در حوزه جوانان، دکتر باستانی نائب رئیس انجمن جامعه‌شناسی، دکتر حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، رحیمی مدیرعامل جمعیت دانشجویی_مردمی امام علی، دکتر مقصودی رئیس انجمن مطالعات صلح ایران، مهندس پور خردمند مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره انجمن توسعه بهره‌وری ایران، حشمدار مدیرعامل موسسه گفتمان صلح برای همه، آذری مدیرعامل موسسه آوای پایدار  و نماینده شبکه تشکل‌های میراثی استان تهران، لیموچی دبیر مجمع دوستی جوانان جهان اسلام، صالح‌آبادی نماینده جوانان در حوزه حقوق بین الملل، رجایی مدیرعامل مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران و نیز ساکی مدیرعامل انجمن دیده‌بان داد شهر آفاق،  در این نشست حضور داشتند.

دبیرخانه جوانان و صلح شهری پس از دومین نشست بین المللی جوانان و صلح شهری در ٢٧ آذرماه سال جاری به‌طور رسمی آغاز به کار کرد؛ نشست‌های دبیرخانه هر هفته در سالن اجتماعات خانه شهریاران جوان، برگزار می‌شود.
نظر شما