پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۶
کد خبر: ۹۶۳۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
کتاب «مشق خورشید» با موضوع کتابت خطبه فدکیه همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در فرهنگ‌سرای مهر رونمایی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب «مشق خورشید» با موضوع کتابت خطبه فدکیه همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز دوشنبه نهم بهمن ماه ساعت ۱۶ در فرهنگ‌سرای مهر رونمایی می‌شود.

این آیین رونمایی با حضور محمدحسین رجبی دوانی استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام، استاد علی علی از انجمن خوشنویسان کشور و کامران شرفشاهی نویسنده، تعدادی از مدیران فرهنگی و هنری و استادان خوشنویسی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این آیین ترویج و گسترش خلق آثار فاخر خوشنویسی است.

کتاب «مشق عشق» با محوریت آثار خوشنویسان درباره خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) است که سال گذشته با هنرنمایی ۱۴ بانوی خوشنویس فوق ممتاز شهر تهران کتابت شد، طرح جلد این کتاب مزین به تذهیب محمدحسین آقامیر به صورت کتابت و قطعه نگاری با چاپ نفیس منتشر شده است. 

همچنین در بخش دیگری از آیین رونمایی از کتاب «مشق خورشید»، خطبه فدکیه توسط ۷۰ بانوی خوشنویس در سه سطح عالی، ممتاز و استادان، کتابت شده و به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در آیین رونمایی از کتاب «مشق خورشید» می‌توانند به فرهنگ‌سرای مهر به نشانی میدان بهمن، خیابان شهید تندگویان، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت مراجعه کنند.
نظر شما