پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۰
کد خبر: ۹۶۳۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
خواهر شهید حمیدرضا مشهدالکوبه در برنامه «در کوی نیکنامان» عنوان کرد
برنامه «در کوی نیکنامان» این هفته فرهنگ‌سرای گلستان میزبان خانواده شهید حمیدرضا مشهدالکوبه بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «در کوی نیکنامان» عنوان برنامه‌ای است که به میزبانی فرهنگ‌سرای گلستان و با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرور آموزه‌های دینی مناسبتی، ترویج سبک زندگی شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و شهدا، ترویج باورهای دینی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه برگزار می‌شود.

در برنامه این هفته که همزمان با ولادت حضرت زینب (س) برگزار شد، سخنران مراسم حجت‌الاسلام وحیدی گفت: تمام انبیاء یکی از وظایف خودشان را این قرار داده بودند که مردم را با مرگ آشنا کنند. در حقیقت مسئول بودند که مردم مرگ را بپذیرند، قبول داشته باشند و مرگ خودشان را به بهترین شکل بسازند.

وی با بیان اینکه وقتی خانه می‌سازیم در نهایت انتظار خانه‌ای خوب و زیبا داریم، افزود: دقیقاً وقتی نماز می‌خوانیم باید به گونه‌ای باشد که نماز را برای خودمان بسازیم. در حقیقت این درست نیست که با مرگ کاری نداشته باشیم و بگوییم وقتش که برسد سراغ ما می‌آید.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دین به ما آموزش می‌دهد که باید مرگ خودمان را بسازیم، اظهار کرد: این کسانی که نماز می‌خوانند و مرگ‌اندیش نیستند، از نمازشان فایده‌ای نمی‌برند همان طور که اگر اصول دین را نسازند فروع دین ساخته نمی‌شود. 

حجت‌الاسلام وحیدی تأکید کرد: پایه دینداری ما اصول دین است و اگر اصول دین ما محکم نباشد با یک زلزله پایه‌های اصول دین ما به هم می‌ریزد. اگر اصول دین ما محکم نباشد، حتی اگر در راه خدا شهید بشود، شهادت هم نمی‌تواند مشکل ما را حل کند.

در ادامه این مراسم خواهر شهید حمیدرضا مشهدالکوبه با بیان اینکه همه شهدا در آرمان و اهداف مشترک بودند، گفت: حفظ دین، ناموس، تمامیت ارضی و پیروی از سخنان رهبری اهدافی بود که جوانان شهید به خاطر آن جانشان را فدا کردند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم یاد و خاطره شهدا زنده بماند باید تک‌تک ما اهداف و آرمان‌های فرزندان شهید این خاک را حفظ کنند، افزود: امروز همه ما باید اولویت زندگی و رفتارمان تبعیت از سخنان رهبری باشد ما باید چشم به رهبری بدوزیم و به لحظه بر اساس سخنان ایشان رفتار کنیم.

این خواهر شهید با تأکید بر اینکه نقش رهبری همیشه حامی و سپر بوده است که ایران را از بحران‌ها رها کرده است، تصریح کرد: کشور ما به واسطه انقلاب و جنگی که پشت سر گذاشته دشمنان زیادی دارد و طبیعی است که این دشمنان هر بار در لباسی متفاوت تلاش کنند زخم بزنند. خوشبختانه به پشتوانه حضور رهبری ما توانسته‌ایم طوفان این مشکلات را پشت سر بگذاریم
در پایان این مراسم با اهدای لوح از خواهر شهید حمیدرضا مشهدالکوبه تجلیل شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند روزهای پنجشنبه به فرهنگ‌سرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.
نظر شما