جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۴
کد خبر: ۹۶۳۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
در آیین گشایش جشنواره خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها عنوان شد
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به افزایش خانه‌های مشارکتی سازمان فرهنگی هنری از ۲۶ به ۱۹۰ طی دو سال گذشته بر لزوم مشارکت شهروندان تاکید کرد و گفت: کار فرهنگی جز با مردم شکل نمی‌گیرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها با شعار ایران ما انقلاب ما در سالروز ورود تاریخی حضرت امام (ره) پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ساعت ۱۴ کار خود را آغاز کرد.

در این مراسم حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و گرامیداشت ایام فرخنده دهه فجر صحبت‌های خود را آغاز کرد. وی با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: هر خیری در عالم هست راس و سرچشمه آن وجود حضرت فاطمه‌(س) است. در عالم برای نجات بشر سه قیام را متصورند. قیام فاطمی حسینی و مهدوی. آنهایی که در وادی قیام مهدوی می‌خواهند کار کنند باید فهم درستی از قیام فاطمی و قیام حسینی داشته باشند. اگر مشابهات قیام انقلاب اسلامی و قیام فاطمی را در نظر بگیریم به کدواژه‌های بسیار عمیقی برمی‌خوریم که هر کدام می‌تواند برای بقای امت و ملت کفایت کند. نماد و زیر بنای همه اینها کارهای فرهنگی و آیینی و اتفاقاتی است که باید در قالب هنر برای جامعه شکل بگیرد. 

 ۶۴ درصد فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه آموزش است
وی ادامه داد: جای بسی فخر و مبالات است که امروز بگوییم در  قیاس سازمان فرهنگی هنری همانندی ندارد. امروز دوستان و همکاران در سازمان فرهنگی هنری به خود می‌بالند که توانستند جریان فکری شهر تهران را به سمت حق مداری ببرند. مسئولان سازمان دغدغه‌مند و دلسوز هستند و باید پذیرفت که در این مسیر سختی‌های فراوانی است. 
 
ناصری‌پور با اشاره به مخاطبان فعالیت‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: امروزه، شبکه کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری مراکز مشارکتی، کانون‌ها و مجموعه‌های آموزشی بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر مخاطب در سال دارد. جایی اثرگذار هستیم و جایی غفلت داریم. بیش از ۶۴ درصد از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه آموزش می‌گذرد و مردم برای آمدن داوطلب هستند. همه اینها نشان می دهد شاکله سازمان فرهنگی هنری فهم خوبی دارد. آنهایی که برای سازمان فرهنگی هنری تصمیم گرفتند درست فکر کردند و درست فهمیدند. ضمن اینکه نقاط ضعف و قوت را باید دانست و برطرف کرد. 
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص افزایش تعداد خانه‌های فرهنگ مشارکتی و کانون‌ها گفت: دو سال قبل که اولین دوره نمایشگاهی جشنواره خانه‌های فرهنگ برگزار شد تعداد خانه‌های فرهنگ مشارکتی ۲۶ تا بود که این تعداد به ۱۹۰ خانه فرهنگ مشارکتی رسیده است و ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری حضور دارند. در این دوره سازمان فرهنگی هنری با حضور و جدیت مدیران شاهد هستیم کار فرهنگی با مردم، برای مردم و به وسیله مردم انجام می‌شود. این جشنواره امسال ۴۵ غرفه دارد که بیش از ۲۰۰ درصد از نمایشگاه دو سال قبل رشد داشته است که نشان می‌دهد سازمان فرهنگی هنری به خوبی برنامه‌ریزی کرده است.
 
تمرکز بر گرامی‌داشت چهلمین سال پیروزی انقلاب

وی ادامه داد: در سال ۹۷ و در یکی دو ماه باقی مانده از سال ۹۶ تمام فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حول و هوش برنامه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود. یعنی نشان دادن آن چیزی که از انقلاب به دست ما رسیده و خودمان توان بازگو کردن آن را نداریم. در طول این سال‌ها رشد کشور جمهوری اسلامی به خوبی نمایانده نشده است. در روز ۱۸ بهمن ماه آغاز به کار این ستاد را رسما اعلام خواهیم کرد و تمام برنامه‌ها مختص نشان دادن حقیقت انقلاب خواهد بود.
 
ناصری‌پور درباره این جشنواره بیان کرد: برگزاری این جشنواره امروز اتفاق کمی نیست! در واقع با این برنامه پیام می‌دهیم که کار فرهنگی جز با مردم شکل نمی‌گیرد. از همه عزیزانی که برای برپایی این جشنواره تلاش کردند و باعث به ثمر نشستن این نمایشگاه شدند تشکر می‌کنم.  
 
امیدوارم با تلاش مدیران بتوانیم مخاطبان را که مردم هستند به این سمت بیاوریم. باید پذیرفت که در حوزه اطلاع‌رسانی کمی ضعیف هستیم و باید این شکل کارها بهتر منتقل شود. از همه مدیران، معاونان آفرینش و اجرا و مسئولان کانون‌ها و و کسانی که زحمت کشیدند متشکرم. 

در پایان مراسم جشنواره خانه های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون ها با حضور حجت الاسلام حسن ناصری پور و دیگر معاونان و مدیران گشایش یافت و از غرفه های آن بازدید کردند.

«جشنواره خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها» همزمان با دهه فجر و به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در باغ‌موزه قصر برگزار می‌شود. 


نظر شما