پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۰
کد خبر: ۹۶۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
برنامه‌ها و جشن‌های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه جانبه و اقتصاد مقاومتی در فرهنگ‌سرای گلستان، خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های منطقه ۸ برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ناصر امین زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ و رییس فرهنگ‌سرای گلستان با بیان اینکه  تقویت هویت انقلابی، تقویت جریان انقلابی گری و ایجاد آگاهی در نسل جوان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهداف مهم برنامه‌های دهه فجراست، گفت: گرامی داشت و معرفی چهره‌های مؤثر در انقلاب اسلامی، ایجاد پیوند بین نسل جوان با مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ایجاد فضای پرنشاط با شور انقلابی در دهه فجر و شناسایی آسیب‌های نوظهور و تأثیرگذاری در شناخت مخاطبان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی اهدافی است که بر اساس آن برنامه‌های این دهه تدوین شده است.

امین زاده با بیان اهمیت تکریم و ارج نهادن به هویت ملی و جایگاه رفیع شهید و شهادت در برنامه‌های دهه فجر افزود: بر همین اساس برنامه «در کوی نیکنامان» با محوریت تجلیل از خانواده شهید داود گلشن دوست، ویژه‌برنامه «هر شهید یک پرچم» با هدف تجلیل از خانواده شهید ترور اکبر عباسی و برنامه تجلیل از خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی منطقه ۸ با مشارکت پایگاه شهید بهشتی در همین ایام برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس «حماسه حضور» اظهار کرد: این نمایشگاه و نمایشگاه عکس «انقلاب اسلامی به روایت  تصویر» با هدف ارج نهادن به هنر انقلابی و مردمی در دهه فجر و در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان با موضوع روایتگری بخشی از تاریخ کشور در دهه فجر سال ۵۷ برگزار می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای گلستان با بیان اینکه تجلیل از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ کتابخوانی از دیگر اهداف تدوین بسته برنامه‌های ویژه دهه فجر است، تصریح کرد: بر همین اساس برنامه ترنم قلم با موضوع نقد و بررسی کتاب «شاه کُشی» و نمایشگاه کتاب «در امتداد بیداری» به همت کتابخانه گلستان و در این ایام برگزار می‌شود.

امین زاده با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های دهه فجر با هدف ترویج فرهنگ مشارکت جمعی و گسترش فضاهای فرهنگی در راستای تقویت هویت دینی و باورهای  انقلابی تدارک دیده شده، ادامه داد: نمایش‌های صحنه‌ای «آدینه‌های انقلابی» و دومین جشنواره خانه‌های فرهنگ  و مراکز مشارکتی و کانون‌های منطقه ۸ در باغ‌موزه قصر با همین محوریت در دهه فجر برگزار می‌شود.

به گفته وی، فرهنگ‌سرای گلستان در روز ۲۲ بهمن، با  برپایی غرفه با شعار «من انقلابی‌ام» و رویکرد تقویت جریان انقلابی گری در راهپیمایی این روز حضور پررنگی خواهد داشت.
نظر شما