شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۱
کد خبر: ۹۶۳۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
فرهنگ‌سرای معرفت همایش هفته ملی فناوری فضایی ایران را با حضور سیروس برزو برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای معرفت همایش هفته ملی فناوری فضایی ایران را روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ساعت ۱۶ با حضور سیروس برزو و با مشارکت کانون نجوم شباهنگ برگزار می‌کند.
  
این برنامه با سخنرانی سیروس برزو درباره تاریخچه تلاش‌های فضایی ایران و سخنرانی محمدرضا رضایی درباره مأموریت های فضایی از ایده تا فضا برگزار می‌شود. رضا ماه منظر کارشناس نجوم نیز دیگر سخنران این همایش است.

سیروس برزو استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار، نویسنده، پژوهشگر و مروج علوم فضایی و یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگاران ایران است که در سال ۱۳۶۰ سردبیری نشریه کیهان علمی را به عهده داشته است. او ماهنامه مرزهای بیکران فضا را در سال ۶۹ به عنوان اولین نشریه ایران که تمام کارهای حروف‌چینی، صفحه‌آرایی و اسکن توسط رایانه انجام می‌شد، بنیان‌گذاری کرد. سیروس برزو بیش از ۱۷۰۰ مقاله در نشریه‌های  دانشمند، دانستنی‌ها، آسمان شب، اطلاعات عمومی، نوآور، هوا فضا، فضانورد، فناوری فضایی نوشته است و در سال ۹۲ جایزه انجمن ترویج علم ایران به او اهدا شده است. برزو در سال ۱۳۸۵ به کمک پاول وینو گرادوف، فضانورد روسی کارت‌پستال‌هایی از مینیاتورهای محمود فرشچیان را به فضا فرستاد. همچنین در سال ۱۳۹۰ به همت او نخستین قرآن چاپ جمهوری اسلامی ایران توسط الکساندر کالری، فضانورد روس به ایستگاه فضایی بین‌المللی برده شد.

در حاشیه این برنامه پخش کلیپ و اخبار نجومی، رصد سیارات و نمایشگاه فضایی و نگار گذر به نمایش و اجرا گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای معرفت واقع در میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۴۴۳۰۴۹۷۹ تماس بگیرند.

نظر شما