پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۹
کد خبر: ۹۶۴۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد
مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های ویژه دهه فجر در حوزه کتابخوانی را تشریح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری از ویژه‌برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از دهه فجر سال ۹۶ تا پایان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در دهه فجر سال ۹۷ ادامه خواهد داشت.

کرد افزود: مدیریت امور کتابخانه‌ها همزمان با ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطرات آن سال‌های حماسه و ترویج و آشنایی هر چه بیشتر نسل جدید با رویدادها و مبانی انقلاب و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برنامه‌هایی را اجرا می‌کند. کتابخوانی برای کودکان با حضور محمدجواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در کتابخانه فجر یکی از این برنامه‌هاست. آیین تجلیل از هشت نویسنده مرتبط با انقلاب اسلامی با تاکید بر موضوعاتی مانند اصول و مبانی، تاریخ، وقایع‌نگاری و خاطرات نیز روز ۲۱ بهمن ماه ساعت ۱۰ در فرهنگ‌سرای امام (ره) برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های کتاب ویژه دهه فجر با عنوان «در امتداد بیداری» در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی برپاست. 

کرد تصریح کرد: تأمین منابع کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دهه فجر و هوشمندسازی کتابخانه‌ها از طریق امواج رادیویی Radio Frequency Identification) RFID) از دیگر فعالیت‌های مدیریت امور کتابخانه‌هاست. RFID رایج‌ترین فناوری در زمینه هوشمندسازی فعالیت‌ها و بهبود سطح خدمات مراجعان به کتابخانه است که علاوه بر جلوگیری از جا به جایی غیر مجاز مدارک، مزایای متعدد دیگری از قبیل تسریع عملکرد کارمندان در ثبت یا تحویل مدرک، تسهیل و خودکارسازی فرایند امانت یا بازگرداندن مدرک توسط اعضا، تسریع و تسهیل در عملیات رف خوانی الکترونیکی و جست‌وجو و مرتب‌سازی سریع را دارد. در فاز اول این طرح، کتابخانه‌های درجه یک و دوی سازمان فرهنگی هنری از این امکان بهره‌مند می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: برگزاری ۱۵۶ برنامه پاتوق کتاب شامل قصه‌گویی برای کودکان، نشست یک کتاب یک نویسنده، رونمایی، نقد و بررسی کتاب و... با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری در حال اجراست. 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از ویژه‌برنامه‌های مدیریت امور کتابخانه ها می‌توانند به نشانی اینترنتی  www.tlib.ir مراجعه کنند.

نظر شما