جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۷
کد خبر: ۹۶۴۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
چهارمین روز جشنواره خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها با اجرای برنامه‌های میدانی و نشست‌های کارگاهی در باغ‌موزه قصر میزبان علاقه‌مندان است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «جشنواره خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها» همزمان با دهه فجر و به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در باغ‌موزه قصر برگزار می‌شود. 

برنامه‌های امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه شامل نشست‌های کارگاهی و برنامه‌های میدانی است. برنامه‌های کارگاهی از ساعت ۱۴ با نشست کارگاه آموزشی مهارت‌های اجتماعی نوجوانان به همت خانه فرهنگ میعاد منطقه ۱۹ آغاز می‌شود. پس از آن از ساعت ۱۵ نشست مدیریت پسماند توسط خانه فرهنگ عظیمی منطقه ۱ برگزار می‌شود. از ساعت ۱۵:۴۰ تا ۱۸ کانون ادبی سلام منطقه ۸ نشست دیدار با یک نویسنده و هم‌اندیشی نویسندگان معاصر را برپا می‌کند.  

برنامه‌های میدانی نیز با اجرای تعزیه کانون کهربای تعزیه منطقه ۱۴ و از ساعت ۱۴ آغاز به کار می‌کند. سپس از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵ نمایش میدانی کانون خادم الشهدای فرهنگ‌سرای رضوان روی صحنه می‌رود و پس از آن از ساعت ۱۵ تا ۱۶ ورک شاپ نقاشی، طراحی و... به همت خانه فرهنگ دی منطقه ۸ اجرا می‌شود. کانون سرود هنروران منطقه ۸ از ساعت ۱۶ نمایشی با موضوع اهل بیت (ع) روی صحنه می‌برد و سپس روایتگری فرهنگ‌سرای رضوان طبق روال هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ میزبان علاقه‌مندان است. برنامه پایانی یکشنبه ۱۵ بهمن ماه نیز اجرای کارگاه‌های آموزشی چرتکه، شطرنج و بازی‌های فکری است که خانه فرهنگ زیتون منطقه ۱۴ آن را اجرا می‌کند. 

در این جشنواره که با هدف معرفی فعالیت‌های خانه‌های فرهنگ، کانون‌ها و مراکز مشارکتی برپا شده است، کانون‌ها و مراکز مشارکتی مناطق ۲۲ گانه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند. همچنین همه کانون‌های مردمی حاضر در جشنواره در قالب باشگاه ادب و هنر (کانون ادبی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، رادیو نمایش و...)، باشگاه فرهنگ و اندیشه (نمایشگاه کتاب و کتابخوانی، معرفی نویسندگان و...)، باشگاه علم و فناوری (طب سنتی، رباتیک، فضای مجازی، خانواده و اینترنت، گرافیک، بیوتکنولوژی و...)، باشگاه زندگی (مهارت‌های زندگی، سلامت و تندرستی، گردشگری و کوهنوردی، ورزشی و...)، باشگاه شهروندان (بانوان، کارآفرینان، جهاندیدگان، جوانان و گروه‌های خاص) و باشگاه نخبگان (گفتمان انقلاب اسلامی، مدرسان و مربیان نخبه فرهنگی هنری، کتابداران، نوگلان حسینی، قرآنی سراج، قلم اولی‌ها و...) به معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های خود در چهار بخش غرفه‌ای (هنرهای تجسمی، موسیقی، سفال، قالیبافی، نقاشی، طب سنتی و...)، کارگاهی (آموزش هنرهای دستی و هنرهای تجسمی، نقاشی، شناخت زیورآلات و...)، صحنه‌ای (اجرای نقالی با موضوع انقلاب، روایت زندگی شهدای شاخص انقلاب، اجرای قطعات و سرودهای انقلابی توسط گروه کر) و عرضه و فروش دستاوردهای خود می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای بهره بردن از این برنامه‌ها می‌توانند به باغ‌موزه قصر به نشانی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، خروجی پلیس شریعتی، میدان پلیس مراجعه کنند.  

ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «ایران ما انقلاب ما» و با شعار «من انقلابی‌ام» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در مراکز فرهنگی هنری شهر تهران برگزار می‌شود.


نظر شما