پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۴
کد خبر: ۹۶۴۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
رییس سازمان فرهنگی هنری در اختتامیه جشنواره «فرهنگ، رسانه و هم‌آپارتمانی» عنوان کرد:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اختتامیه جشنواره «فرهنگ، رسانه و هم‌آپارتمانی» گفت: به موازات افزایش سریع اتصالات اجتماعی، علم و اطلاعات ارتباطات اجتماعی افزایش پیدا نکرده است. در آینده با پدیده اینترنت اشیاء مواجه هستیم و باید آن را خوب بشناسیم و با آن ارتباط برقرار کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اختتامیه جشنواره «فرهنگ، رسانه و هم‌آپارتمانی» امروز یکشنبه ۱۵ بهمن با حضور محمود صلاحی رییس و حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی و مدیران بانک مسکن در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.

محمود صلاحی در این مراسم با طرح پرسش درباره علل معضلات شهرنشینی گفت: اولین دلیل افزایش جمعیت شهری و توزیع نامناسب این جمعیت در شهرها به همراه افزایش تکنولوژی است. خودرو محوری و آپارتمان‌نشینی از جمله الزامات شهرنشینی است که معضلات بسیاری را به وجود آورده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: این وضعیت افزایش استرس زندگی را به همراه دارد و این استرس زندگی را به زنده بودن تبدیل کرده است. افزایش تکنولوژی برای شهروندان آسایش را به همراه آورده، اما آرامش را کاهش داده است.

وی تاکید کرد: با برقراری قواعد و مقرراتی می‌توان زندگی در آپارتمان‌ها را ممکن کرد و این مهم را از طریق رسانه و شبکه‌های اجتماعی هم می‌توان دنبال کرد.

وی با بیان اینکه هر روز اتصالات اجتماعی زیاد و ارتباطات اجتماعی کم می‌شود، گفت: به موازات افزایش سریع اتصالات اجتماعی، علم و اطلاعات ارتباطات اجتماعی افزایش پیدا نکرده است. در آینده با پدیده اینترنت اشیاء مواجه هستیم و باید آن را خوب بشناسیم و با آن ارتباط برقرار کنیم.

در این مراسم ناصری پور نیز با اشاره به حدیث «الجار ثم الدار» حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: در زندگی امروز بر عکس این حدیث عمل می‌کنیم و روز به روز موضوع زندگی بیشتر تحت تأثیر تکنولوژی قرار می‌گیرد. 

وی با تاکید بر نگاه ایجابی برای حل مشکلات با بهره‌گیری از فرهنگ ایرانی و اسلامی گفت: این جشنواره بهانه‌ای برای توجه هرچه بیشتر به سواد رسانه‌ای است و ما می‌توانیم از سواد رسانه‌ای برای تبیین حدیث «الجار ثم الدار» استفاده کنیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: در حوزه رسانه ابتدای راه هستیم و نیاز به جریانی در این بخش داریم. امروز ناچار هستیم در حوزه رسانه خود را تجهیز کنیم و اگر بدون استراتژی باشیم، شهروندان تحت تأثیر استراتژی دیگران قرار می‌گیرند.

تیمورپور هم در این مراسم اختتامیه به اهداف برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: در نخستین جشنواره «فرهنگ، رسانه و هم‌آپارتمانی» در سه بخش عکس، نامه‌ای به همسایه و کلیپ ۶۰۴ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که برای دور اول این جشنواره، تعداد قابل قبولی است.

وی افزود: امیدواریم با ابزار فرهنگ و هنر و رسانه مشکلات شهری و زندگی آپارتمانی را کم کنیم.
در پایان مراسم برندگان جشنواره در سه بخش عکس، نامه‌ای به همسایه و کلیپ معرفی شدند.

در بخش نامه‌ای به همسایه نجمه ولی پور نفر اول، افسانه اسلام بیگی نفر دوم و فاطمه کوه خضری نفر سوم شد. در این بخش از منصوره دیانی، الهام معصومی نژاد، زینب روزبهانی، شهربانو سادات افتاده، نسیم دیلمقانی، لیلی فیروز و طاهره امینی جزه تقدیر شد.

در بخش عکس نیز علی سبکبار نفر اول، فاطمه حقیقی پور نفر دوم و امیر حسین کمالی نفر سوم شد. علی اصغر یوسفی، حمیدرضا بازرگانی، آزاد پیراینده، فاطمه شیرازیان و شیما صالح نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش کلیپ هم با توجه به تعداد کم آثار از شرکت‌کنندگان این بخش محمد رجا صاحبدل، طاها مجیدی-علی سیدان و سولماز اسدی تقدیر شدند.

نظر شما