شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۹
کد خبر: ۹۶۴۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
اختتامیه جشنواره خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها برگزار شد
رییس سازمان فرهنگی هنری در آیین پایانی جشنواره خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها تصریح کرد: مراکز مشارکتی بسیار فعال هستند و کارآفرینی می‌کنند و تهران این ظرفیت را دارد که کانون‌های تازه‌ای تشکیل شود و هر جا کار را به دست مردم سپردیم، شاهد نتیجه مطلوبی بوده‌ایم. اجتماع مردم می‌تواند باعث هم‌افزایی شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین پایانی جشنواره خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها که به مناسبت دهه فجر برپا شده بود، روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور محمود صلاحی رییس و حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران، حسین هوشیار مدیر باغ‌موزه قصر و مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری در باغ‌موزه قصر برگزار شد. 
 
حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و عنوان کرد: جشنواره خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها بیش از دو ماه زحمت همکاران مرکز مشارکت‌ها و مدیریت آفرینش و اجرا را به همراه داشت و نقاط قوت بسیاری در آن دیده می‌شود. نباید این زحمات را نادیده بگیریم و ظرفیت نیروی انسانی سازمان فرهنگی هنری را زیر سؤال ببریم. این افراد به هیچ جناح سیاسی‌ای وابستگی ندارند و فقط دغدغه کار فرهنگی دارند، کارهای فرهنگی‌ای که در حوزه‌های گوناگون اثربخش بوده است. 
 
وی افزود: در یکی از کانون‌های مراکز فرهنگی چندین قاری و حافظ قرآن ممتاز داریم، در یک کانون ده‌ها کتاب به چاپ رسیده است. از این فرصت استفاده می‌کنم و از خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم روز به روز فعالیت‌های فرهنگی موثرتری داشته باشند. 
 
محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری سخنران بعدی این نشست بود که عنوان کرد: انقلاب اسلامی تنها روزنه امید در زمانی بود که همه مکاتب و احزاب و مردم دنیا می‌گفتند جهان به شرق و غرب به فرماندهی شوروی و آمریکا تقسیم می‌شود. به فکر هیچ کس نمی‌رسید که خارج از تفکر شرق و غرب، بتواند حرکتی اجتماعی انجام شود. حرکتی علیه شاه جلادی که ۷۰ هزار نفر از مردم کشور خودش را به قتل رساند و امروز برخی می‌خواهند او را تطهیر کنند. کشورهای دیگر هم از او حمایت می‌کردند، چون می‌توانستند از این طریق به منافع خودشان برسند. 
 
وی اضافه کرد: امام (ره) کارهای نشدنی‌ای انجام داد که کسی امیدی به انجام آن نداشت. امام (ره) به گورباچف نامه نوشت و گفت دست از کمونیسم بردار، دو سال بعد گورباچف ابراز پشیمانی کرد و گفت کاش این سخن را گوش می‌دادم. 
 
صلاحی ادامه داد: در زمان همه پادشاهان در هر جنگ و درگیری‌ای بخشی از خاک ایران از آن جدا شد، ولی در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که فرهنگ شهادت چطور باعث حفظ تمامیت ارضی شد. البته اشکالات هم وجود دارد و باید این اشکالات را رفع کنیم. وظیفه مسئولان خدمت به مردم است و این خدمت می‌تواند اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و... باشد. اگر کسی نباشد خدمت فرهنگی کند، هویت ملی ما از بین می‌رود. هویتی که امروز از جانب فضای مجازی در معرض خطر است و باید برای  آن تولید محتوا کنیم. همه هویت ما از فرهنگمان نشأت می‌گیرد و باید آن را تقویت کنیم. 
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌های امسال رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است، گفت: البته جای کار بیشتر هم هست، چرا که کانون‌ها و مراکز بسیار زیادی داریم که باید به آنها فضا بدهیم تا شکوفا شوند. در برخی از این مراکز زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند که باید از آنها حمایت شود. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: خوشحالم که در سال‌های حضور من در سازمان فرهنگی هنری بیشترین مجوز مرکز مشارکتی را داده‌ایم و این مراکز بسیار فعال هستند و کارآفرینی می‌کنند. هنوز هم تهران این ظرفیت را دارد که کانون‌های تازه‌ای تشکیل شود و هر جا کار را به دست مردم سپردیم، شاهد نتیجه مطلوبی بوده‌ایم. اجتماع مردم می‌تواند باعث هم‌افزایی شود. در پایان از همه کسانی که در خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها فعال هستند و از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری تشکر می‌کنم. 
 
تقدیر از داود اسعدی خامنه مدیر زندان سیاسی باغ‌موزه قصر، حسین خانعلی و داود یزدانی پایان‌بخش این آیین اختتامیه بود. 

پیش از برگزاری اختتامیه نیز، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از غرفه‌های جشنواره خانه‌های فرهنگ، مراکز مشارکتی و کانون‌ها بازدید کرد و لوح تقدیر و هدایای مراکز و کانون‌های برگزیده به آنها اهدا شد.
نظر شما