جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۳
کد خبر: ۹۶۵۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، آیین غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی همراه با تجلیل از پنج خانواده شهید انقلاب با عنوان «با فجرآفرینان» پنجشنبه ۱۹ بهمن در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت دهه مبارک فجر صبح پنج‌شنبه ۱۹ بهمن آییم غبارروبی مزار شهدا با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا(س) در جنب فرهنگ‌سرای رضوان و در قطعه ۱۷ مزار شهدا با حضور سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س)، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و معاونان و مدیران فرهنگی هنری مناطق، مدیران خانه فرهنگ و جمعی از کارکنان سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا با گرامی‌داشت مقدم مبارک خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان گفت: باید از تلاش همکاران در سازمان فرهنگی هنری به خصوص جناب دکتر صلاحی برای برگزاری چنین برنامه‌ای تشکر کنیم. بهشت زهرا از چند جهت حائز اهمیت است. اینجا مدفن اموات مسلمانان و یادگار امام (ره) و یادگار شهیدان انقلاب است. ۴۷ سال پیش که اینجا تاسیس شد کسی باور نمی‌کرد روزی این مکان مقدس در جنوب شرق تهران نه تنها برای مردم تهران که برای همه مردم ایران پر اهمیت شود. بهشت زهرا با دفن شهدای انقلاب بهشت زهرا شد.
 
در ادامه مراسم حجت الاسلام حسن ناصری‌پور با تبریک دهه مبارک فجر و با درود و سلام بر روح پرفتوح امام و شهدا گفت: آن چیزی که در دهه مبارک فجر اهمیت دارد، بازخوانی حقایق انقلاب و تفکر کردن به بهترین شکل درباره هویت و حقیقت انقلاب است. اگر از شهدا درباره رمز پیروزی انقلاب سوال کنیم، جواب آن یک جمله بیشتر نیست. با صمیم قلب در راه ولایت بودن رمز این پیروزی است. همواره باید در مسیر ولایت بود. در مسیر بودن نه تنها به زبان که با عمل باید در این مسیر بود.
 
اجرای مارش نظامی، اجرای گروه سرود رضوان، مرثیه‌سرایی از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه «بافجرآفرینان» بود.
 
همچنین در پایان مراسم از خانواده پنج شهید انقلاب اسلامی تجلیل شد و پس از آن حاضران با اهدای گل بر سر مزار شهدا رفتند و به مقام والای آن‌ها ادای احترام کردند.

 فعالیت ۱۶ ایستگاه فرهنگی و هنری همچون؛ ایستگاه اهدای خط نوشته با محتوای سالگرد پیروزی انقلاب و ایام فاطمیه، رادیو رضوان با پخش سرودهای انقلابی و مداحی ایام فاطمیه، ایستگاه نگاه گذر انقلاب با محتوای دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۳۲ قطعه عکس، ایستگاه اکرام محسنین با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفتمان دینی و انقلاب اسلامی، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و قرآنی با کتاب‌های انقلاب اسلامی، ایستگاه کودک و نوجوان با موضوع پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۳۹ ختم گروهی قرآن کریم به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هدیه آن به روح مطهر امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، ایستگاه طب اسلامی، ایستگاه پارچه‌نویسی با مشارکت شهروندان و تجدید بیعت ملت با آرمان‌های امام خمینی (ره) با ثبت اثر انگشت بر روی پرچم ایران، داروهای گیاهی و ایستگاه صلواتی از دیگر بخش‌های برنامه «با فجر آفرینان» است.  

نظر شما