پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۸
کد خبر: ۹۶۵۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
خانه فرهنگ امام علی(ع) با هدف رشد خلاقیت، تقویت مهارت های حرکتی و هماهنگی چشم و دست کودکان، کارگاه آموزشی دست ورزی را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دست ورزی شامل بازی، جابه جایی و ساختن با انواع اسباب بازی های چفت شونده، ساختنی با قطعات کوچک، عروسک های بسیار ریز و اسباب بازی های مینیاتوری است که در این بازی ها حتی اگر چیز خارق العاده ای ساخته نشود، صرف دست گرفتن و تحریک عصب ها و ماهیچه های کف دست و انگشتان، موجب تقویت مهارت های ظریف می شود.
 
دست ورزی علاوه بر ایجاد مهارت های دستی از قبیل مداد گرفتن و دستکاری اشیاء، اجازه تجربه محیط و افزایش مهارت های درکی را می دهد. کودک از طریق مهارت های دست ورزی می تواند اشیا را دستکاری کند و با تجارب حسی مختلف از طریق لمس روبه رو شود که در بروز رفتارهای تکامل یافته نقش دارد. همچنین با افزایش توانایی مهارت های دستی برای کودک فرصت استفاده های گوناگون از اشیا و وسایل ایجاد می شود که می تواند در رشد و ایجاد خلاقیت بسیار مفید باشد.

در کلاس‌های آموزش مهارت های دست ورزی که توسط متخصص کاردرمانی و روانشناس برگزار می شود، نقاط ضعف و قوت کودک در این مهارتها شناسایی شده و در جهت ارتقا نقاط ضعف اقدام می شود. همچنین گروهی برگزار شدن کلاس توسط روانشناس کمک به بهبود مهارت های اجتماعی و ارتباطی کودک می کند.

در این کارگاه با هدف شناخت علایق و استعداد یابی، با استفاده از بازی های مهیج و متنوع مورد علاقه کودکان موقعیت های مختلف تجارب حسی و حرکتی از دیدگاه متخصص در اختیار کودک قرار می گیرد.

خانه فرهنگ امام علی(ع) کارگاه آموزشی دست ورزی را برای کودکان 2 تا 4 ساله برگزار می کند و علاقه‌مندان برای ثبت نام فرزندان خود در این کارگاه ها می توانند با شماره 66785040 تماس بگیرند.
نظر شما