جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۳
کد خبر: ۹۶۵۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
لوریس چکناواریان در آیین رونمایی کتاب واروژان با تجلیل از برگزار کنندگان این برنامه واروژان را سلطان موسیقی پاپ خواند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز جمعه، سیزدهم بهمن‌ماه، مراسم رونمایی از کتاب «واروژان» با استقبال گسترده علاقه‌مندان در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

در این مراسم که به همت «باشگاه موسیقی ارسباران» و انتشارات «رشدیه» برگزار می‌شد، ابتدا استادان موسیقی ایران، لوریس چکناواریان، محمد سریر و ناصر چشم‌آذر ضمن برشماری جایگاه واروژان در تاریخ موسیقی ایران و یادآوری خاطراتی از او، به نقش مهم و فراموش شده عنصر «تحقیق» در تاریخ موسیقی ایران اشاره کردند و در همین راستا بر ارزش کار تألیف و تحقیقِ حسین عصاران درباره زندگی واروژان تأکید کردند.

لوریس چکناواریان با یادگزاری از واروژان، به عنوان یکی از رفقای قدیمی‌اش، او را سلطان موسیقی پاپ دانست و سپس با تشکر از حسین عصاران  بابت کار بزرگ و ارزشمندی که انجام داده است، آرزو کرد که این روند ادامه پیدا کند.

محمد سریر نیز با اشاره به تنهایی ذاتی واروژان، از دل‌مشغولی مؤلف این کتاب ستایش کرد و این اثر را ادامه‌ای براثر قبلی او، کتاب «باران عشق» دانست که به گفت‌وگوی عصاران با ناصر چشم آذر اشاره داشت.

ناصر چشم آذر نیز با اشاره به جایگاه بی‌بدیل واروژان در ساختاردهی به ترانه‌های فارسی، از مهربانی واروژان و تأثیر عمیق او بر زندگی هنری خودش یادکرد.

در ادامه مراسم و بعد از سخنرانی مهدی یزدانی خرم، به‌عنوان منتقد ادبی این نشست، جلسه نقد و بررسی کتاب با حضور امیر پوریا، به‌عنوان منتقد هنری و مؤلف کتاب، حسین عصاران برگزار شد.


نظر شما