جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۵
کد خبر: ۹۶۵۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
دختر شهید اکبر عباسی مورچه خورتی در برنامه «در کوی نیکنامان»:
برنامه «در کوی نیکنامان» این هفته میزبان خانواده معظم شهید اکبر عباسی مورچه خورتی(شهید ترور) بود.
 به گزارش  رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ «در کوی نیکنامان» همزمان با ايام الله دهه فجر به میزبانی فرهنگ‌سرای گلستان تجليل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرور آموزه‌های دینی مناسبتی، ترویج سبک زندگی شهدا،تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و شهدا، ترویج باورهای دینی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه برگزار شد.
 
در برنامه این هفته که همزمان با دهه فجر برگزار شد سخنران مراسم، حجت الاسلام وحیدی گفت: یکی از اشکالات ما ایرانی‌ها که خصلت منفی هم بشمار میرود باعث عقب افتادگی ما هست؛ تنبلی، از زیر کار در رفتن و کار را جدی نگرفتن است.
 
وی با بیان اینکه تا این فرهنگ درست نشود، ده تا انقلاب هم داشته باشیم، مشکل جامعه ما برطرف نمی‌شود، افزود: متأسفانه این در کشور ما خیلی شایع و برخلاف آموزه های دینی ما است، ما فکر می‌کنیم «کار عبادت نیست» و نگاه ما به کار عبادت گونه نیست و این نگاه غلط است.
 
حجت الاسلام وحیدی با تأکید براینکه یک نفر از عزیزان ما فوت می‌شود، تمام بستگان کار را تعطیل می‌کنند و این اشتباه است و بی احترامی به میت است، اظهار داشت: در حدیث داریم کسی که صبح بلند شود و دنبال کار برود، هرلحظه ثواب مجاهدی را دارد که تیر خورده و در خون خودش غوطه ور است؛ به شرط این که کار را درست انجام بدهی و بعدش هم نق و غُر نزنی که اثرش از بین برود.
 
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بعضی‌ها ساعتها بیکار در مسجد می‌نشینند در حالی که مسجد جای درس و بحث وکار است نه تنبلی، تصریح کرد: امیر المؤمنین (ع) بعد از رحلت پیامبر (ص) یک روز هم خانه نشین نشد وتمام اموالش را مصادره کردند و حتی حق حاکمیت را هم از ایشان گرفتند.
 
وی با اشاره به اینکه در آن زمان کسی هم جرأت نداشت بیاید و با علی (ع) همکاری کند، ادامه داد: حضرت علی (ع) بعد از وفات همسرش قرآن‌هایی را که بر روی ورقه‌هایی نوشته بود را در مدت 6 ماه جمع آوری کردند و به خلیفه وقت دادند و خلیفه نپذیرفت و بعد از آن با یک بیل یک کلنگ شروع به کار کردند و فرمودند اموالم را گرفتند، بازوانم را که نگرفته‌اند و کار می‌کردند و کار را عیب و ننگ نمی‌دانستند.
 
سخنران این مراسم در ادامه عنوان کرد: سلمان می‌گوید: وارد خانه فاطمه(س) شدم و دیدم فاطمه زهرا(س) با یک دستش آسیاب دستی را آن قدر چرخانده که دستش زخم شده و از آن خون جاری است و باز هم فاطمه(س) دست از کار بر نمی‌دارد. حضرت فاطمه زهرا(س) با فضه خدمتکارش کارها را تقسیم می‌کرد، یک روز کارهای سنگین خانه برای خدمتکارش و روز دیگر برای حضرت فاطمه بود.
 
حجت الاسلام وحیدی با بیان اینکه تمام انبیاء یکی از وظایف خودشان را این قرار داده بودند که مردم را با مرگ آشنا کنند در حقیت مسئول بودند که مردم مرگ را بپذیرند، قبول داشته باشند و مرگ خودش را به بهترین شکل بسازند، گفت: وقتی خانه می‌سازیم در نهایت انتظار خانه ای خوب و زیبا داریم افزود: دقیقا وقتی نماز می خوانیم باید به گونه ای باشد که نماز را برای خودمان بسازیم در حقیقت این درست نیست که با مرگ کاری نداشته باشیم و بگوییم وقتش که بشه سراغ ما می‌آید.
 
در ادامه این مراسم دختر شهید اکبر عباسی مورچه خورتی با بیان اینکه همه شهدا در آرمان و اهداف مشترک بودند گفت: حفظ دین، ناموس، تمامیت ارضی و پیروی از سخنان رهبری اهدافی بود که شهیدان به خاطر آن جانشان را فدا کردند.
 
وی با بیان اینکه اگر می خواهیم یاد و خاطره شهدا زنده بماند باید تک تک ما اهداف و آرمان های فرزندان شهید این خاک را حفظ کنند، افزود: امروز همه ما باید اولویت زندگی و رفتارمان تبعیت از سخنان رهبری باشد ما باید چشم به رهبری بدوزیم و به لحظه براساس سخنان ایشان رفتار کنیم.
 
این دختر شهید با تأکید بر اینکه نقش رهبری همیشه حامی و سپر بوده است که ایران را از بحران‌ها رها کرده است، تصریح کرد: کشور ما به‌واسطه انقلاب و جنگی که پشت سر گذاشته دشمنان زیادی دارد طبیعی است که این دشمنان هربار در لباسی متفاوت تلاش کنند زخم بزنند خوشبختانه به پشتوانه حضور رهبری ما توانسته ایم طوفان این مشکلات را پشت سر بگذاریم.
 
در پایان این مراسم با اهدای لوح از دختر شهید شهید اکبر عباسی مورچه خورتی (شهید ترور) تجلیل به‌عمل آمد.

نظر شما